تور استانبول: قطار تهران ، استانبول تا خاتمه سال جاری راه اندازی می گردد

به گزارش کی آنلاین، طبق اعلام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران قطار تهران - استانبول تا خاتمه امسال راه اندازی می گردد.

تور استانبول: قطار تهران ، استانبول تا خاتمه سال جاری راه اندازی می گردد

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

پس از راه اندازی قطار مسافری از تهران به شهرهای آنکارا و وان در ترکیه و استقبال مسافران، راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل امکان سفر به استانبول با قطار، درصدد راه اندازی راستا ریلی تهران - استانبول است.

در این راستا، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن، در رابطه با راه اندازی قطار مسافری از مبدا تهران به استانبول گفت:

راه آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه راه اندازی قطار مسافری در راستاهای بین المللی را در برنامه دارد و علاقه مند است شبکه ریلی ایران و ترکیه به یکدیگر متصل گردد.

وی ادامه داد:

بعد از کسب موفقیت در برقراری قطار تهران - وان و تهران - آنکارا و همکاری خوب طرف ترک و بعلاوه، اظهار رضایت مسافران و استقبال از این راستا، برنامه راه اندازی راستا ریلی تهران - استانبول در دستور کار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از مذاکرات تازه با طرف ترک اطلاع داد و گفت:

به محض اینکه ترکیه در زمینه کارشناسی و فنی به نتیجه برسد زمان راه اندازی قطار را اعلام می کنیم؛ امیدوار هستیم تا خاتمه سال راستا ریلی تهران - استانبول راه اندازی گردد.

بر اساس اظهارات رسولی راه اندازی قطار تهران - استانبول نیازی به اجرای عملیات و زیرساخت ندارد و تنها باید دو کشور از لحاظ فنی به تفاهم برسند.

وی در مورد راستا تهران- استانبول گفت:

مسافران از تهران به تبریز رفته و از آنجا تا به تاتوان سپس به آنکارا رسیده و از آنکارا به استانبول منتقل می شوند.

در حال حاضر، در راستا ریلی تهران - آنکارا قطار پس از سیر 107 کیلومتر وارد ایستگاه وان می گردد و در اسکله وان مسافران سوار کشتی شده و پس از چهار ساعت مسافرت روی دریاچه وان به ایستگاه تات وان (شهری در ترکیه) رسیده و پس از سیر 1330 کیلومتر سفر خود را با قطار ترکیه تا آنکارا ادامه می دهند. لازم به ذکر است پس از راه اندازی قطار این راستا، به صورت هفتگی 250 نفر مسافر به خاک ترکیه سفر می نمایند. البته در صورت راه اندازی راستا تهران - استانبول قطار از آنکارا ادامه سیر داده و مسافران را تا استانبول خواهد برد.

ترکیه، به علت تنوع جاهای دیدنی، مسافت نزدیک و... زیادی که دارد، یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگران ایرانی محسوب می گردد و تور ترکیه جزو پرفروش ترین تورها در آژانس های مسافرتی است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2038

به "تور استانبول: قطار تهران ، استانبول تا خاتمه سال جاری راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: قطار تهران ، استانبول تا خاتمه سال جاری راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید