غلظت ذرات معلق در بعضی مناطق تهران افزایش یافت

به گزارش کی آنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (10 دی ماه) در بعضی مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس خواهد شد.

غلظت ذرات معلق در بعضی مناطق تهران افزایش یافت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نتایج حاصل از پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات امروز (10 دی ماه) با برقراری شرایط مساعد جوی طی ساعات گذشته با وجود شروع تردد خودروها، کیفیت هوا در شرایط مطلوب قرار خواهد داشت، هرچند در بعضی مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس خواهد شد.

طی امروز (10 دی ماه) عدم وزش باد مؤثر و آسمان ابری تا حدی از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود بنابراین با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پیش بینی می گردد. اگرچه در ساعات پایانی با افزایش نسبی سرعت باد و پراکندگی آلاینده ها، بهبود نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم این شرایط جوی تا صبحگاه فردا (11 دی ماه) همزمان با شروع تردد خودرو ها غلظت ذرات معلق افزایش می یابد که در مقایسه با روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود و پیش بینی می گردد در پاره ای مناطق کیفیت هوا در شرایط نامطلوب قرار بگیرد. در طول روز با کاهش سرعت باد و شرایط نسبتاً پایدار جوی، پراکندگی آلاینده ها محدود می گردد بنابراین در شامگاه چهارشنبه احتمال می رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در شرایط نامطلوب قرار داشته باشد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته 86 و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم اکنون 92 و هوا در شرایط سالم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 683

به "غلظت ذرات معلق در بعضی مناطق تهران افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلظت ذرات معلق در بعضی مناطق تهران افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید