سفر به اعماق زمین در غار 30 هزار ساله بورنیک

به گزارش کی آنلاین، اگر دلتان هوای یک سفر متفاوت، هیجان انگیز و البته ارزان را نموده، پیشنهاد می کنیم گزینه دیدن غار 30 هزار ساله بورنیک را در اولویت های گردشگری خود قرار دهید. غاری پر رمز و راز در 6 کیلومتری روستای هرانده از توابع فیروزکوه تهران.

سفر به اعماق زمین در غار 30 هزار ساله بورنیک

این غار که دهانه ای 10*15 متری به ارتفاع 6 متر دارد، دارای سه تالار عظیم است. با حضور در این غار می توانید به 30 هزار سال پیش سفر نموده و زندگی مردم غار نشین را از نزدیک لمس کنید. مطمئن باشید وقتی پا به درون این غار بگذارید و محو ملودی قطرات آب ریزان از در و دیوار آن شوید، گذر زمان را فراموش می کنید. اما نگران نباشید این غار یکی از امن ترین غارهای کشور است که خیلی از طبیعت گردان و غارنوردان با هدف اطراق شبانه به آن سفر می نمایند، چرا که دیدن آسمان از ارتفاعات تالارهایش وصف نشدنی است.148 پله در دهانه غار به شما یاری می نماید تا سفر هیجان انگیز خود به اعماق زمین را در چهارمین غار طولانی ایران به طول 3473 متر انجام دهید .

دیوارهای درون غار پوشیده از چکنده های گل کلمی، نخودی، سفید و صورتی رنگ بوده که زیبایی های این غار را دو چندان نموده است.

سفر به گذشته های دور دست در این غار از تالار بیرونی یا تالار نخست با ابعاد 40*50 و ارتفاع 8 متری شروع می گردد. در انتهای این تالار دو فرو رفتگی بلند و ایوانی شکل است وجود داشته که تنها 2 متر با هم اختلاف دارند. قطعات سفالینه شکسته و پراکنده در سطح تالار قصه زندگی انسان های غارنشین را برایتان روایت می نماید. بعد از عبور از تالار اول وارد تالار دوم یا همان تالار اصلی می شوید که شیبی تند دارد و به خاطر همین شیب تند از آن سریع عبور نموده و به تالار سوم می رسید. ارتفاع تالار سوم حدود 12 متر است. در این تالار باید حواستان به گام هایی که بر می دارید، باشد چون سطح لغزنده اش ممکن است خطرآفرین باشد، هر چند همین جهت سخت و صعب العبور هیجان سفر درون این غار را دو چندان می نماید. در حاشیه این سفر بد نیست سری هم به روستای سرسبز و دره ای هرانده بزنید که در حصار نهرها و رودهای پر آب، درختان بلند تبریزی و کوچه باغ های باصفا قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 265

به "سفر به اعماق زمین در غار 30 هزار ساله بورنیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به اعماق زمین در غار 30 هزار ساله بورنیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید