سردرگمی گردشگران خارجی در ایستگاه های راه آهن، آموزش اعداد فارسی برای جهانگرد خارجی در ایستگاه راه آهن تهران!

به گزارش کی آنلاین، گردشگران خارجی تنها با هواپیما سفر نمی نمایند ؛ این روزها نسل جوان علاقه مند سفر به ایران سفرهای زمینی را ترجیح می دهد. هم هزینه کمتری می نماید و هم از جاذبه های بین راستا بهره مند می گردد. اگر هم فقط هوادار سفر هوایی باشد همه نقاط تاریخی و دیدنی ایران به حمل و نقل هوایی مجهز نیستند.

سردرگمی گردشگران خارجی در ایستگاه های راه آهن، آموزش اعداد فارسی برای جهانگرد خارجی در ایستگاه راه آهن تهران!

در روزهایی که ادعا می گردد جهانگردان خارجی به علت ارزانی ایران شمارشان بالا رفته و در حال رکوردشکنی هستیم بی توجهی به آنها تبعات منفی خواهد داشت. سردرگمی آنها به علت فقدان زیرساخت های سفر و جهانگردی در ایران یکی از نقاط ضعفی است که آنها را دلزده می نماید.

تصویر زیر یک خانواده جهانگرد خارجی را نشان می دهد که برای سفر به نقاط دیدنی و تاریخی ایران به کشورمان سفر نموده اند. آنها قصد داشتند به همدان سفر نمایند و سفر ریلی را برای این راستا انتخاب نموده بودند.

این جهانگردان خارجی برای پیدا کردن شرایط قطار تهران - همدان اینگونه درگیر تابلو اطلاعات راه آهن شده بودند؛ تابلویی که حتی یک کلمه انگلیسی به اسم زبان بین المللی در آن دیده نمی گردد. تابلوی اطلاعاتی هم برای جهانگردان خارجی در نظر گرفته نشده است.

این جهانگردان خارجی وقتی نتوانستند از این تابلوی تمام فارسی اطلاعی از حرکت قطارشان کسب نمایند به مسئول آنالیز بلیت ها مراجعه کردند که او هم به علت عدم آشنایی با حداقل های زبان انگلیسی نتوانست ارتباطی با این جهانگردان برقرار کند و به ناچار شماره گیت ورود به سکوی قطار را برای این خانواده روی کاغذ نوشت تا آنها را متوجه کند.

متاسفانه کارمند اطلاعات راه آهن هم زمان ورود قطار و اعلام پذیرش مسافر را تنها به زبان فارسی گفت و باز این جهانگردان دچار سردرگمی شدند.

بعلاوه، پیش از این در بخشی از ایستگاه راه آهن، دستگاهی تنها برای معرفی جاذبه های جهانگردی راه آهن قرار داده شده بود. با این وجود به نظر می رسد زیر ساخت های این ایستگاه نیازمند تجهیزات بیشتر و عمومی تر برای هدایت جهانگردان خارجی باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1747

به "سردرگمی گردشگران خارجی در ایستگاه های راه آهن، آموزش اعداد فارسی برای جهانگرد خارجی در ایستگاه راه آهن تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی گردشگران خارجی در ایستگاه های راه آهن، آموزش اعداد فارسی برای جهانگرد خارجی در ایستگاه راه آهن تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید