زیر ساخت دیجیتالی گردشگری معبد آناهیتا در ایستگاه آخر

به گزارش کی آنلاین، مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا کنگاور از مراحل پایانی نصب زیر ساخت های دیجیتالی گردشگری این محوطه تاریخی خبر داد.

زیر ساخت دیجیتالی گردشگری معبد آناهیتا در ایستگاه آخر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، صامت اجرایی مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا کنگاور امروز پنجشنبه 29 آذر اظهار کرد: با اتمام طرح زیرساخت فیبرنوری و پوشش وایرلس (بی سیم) در این مجموعه که در حال اجراست؛ بستر لازم برای استفاده بهینه از ظرفیتهای حوزه دیجیتال فراهم می شود.

او ادامه داد: اجرا و نصب طرح نظارت تصویری و کنترل آماری بازدیدکنندگان شامل؛ دوربین های مدار بسته مجموعه، اتاق پایش و مانیتورینگ، گیت های ورودی و سیستم بارکد خوان و نورپردازی در این محوطه ها به زودی به خاتمه می رسد.

اجرایی در ادامه اضافه نمود: مستندسازی، ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به بناهای ارزشمند تاریخی و مواریث فرهنگی، یکی از اولین گام ها درشناخت و محافظت از این آثار است.

او با اشاره به آغاز مستند نگاری معبد آناهیتا به روش فتوگرامتری در هفته جاری، اظهار کرد: تا هفته آینده کار مستند نگاری معبد آناهیتا به اتمام خواهد رسید و مسلماً بستر پایش این بنای عظیم برای اولین بار مهیا خواهد شد، همچنین مدل سه بعدی معبد در وضعیت موجود و با دقت بالا در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 284

به "زیر ساخت دیجیتالی گردشگری معبد آناهیتا در ایستگاه آخر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر ساخت دیجیتالی گردشگری معبد آناهیتا در ایستگاه آخر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید