ثبت 6 اثر میراث ناملموس کرمان در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش کی آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ثبت شش اثر میراث ناملموس (معنوی) این استان در فهرست آثار ملی کشور اطلاع داد.

ثبت 6 اثر میراث ناملموس کرمان در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی اظهار کرد: در نشست اخیر کمیته ثبت آثار میراث ناملموس کشور که در استان اردبیل برگزار گردید، شش پرونده از استان کرمان پس از آنالیز و تأیید نهایی به ثبت ملی رسید.

او اعلام کرد: این آثار شامل مراسم حنابندان شهرستان جیرفت، مهارت ساخت و نواختن سوتک گلی شهداد، فن تهیه کشک خلال کوهبنان، مراسم برپایی خیمه ابوالفضل طغرالجرد، فن تهیه عروسک لپتو شهداد و هنر قطاعی کرمان می گردد.

فرخی با اشاره به اینکه پرونده های مذکور در چند ماه اخیر تکمیل و به تهران ارسال شدند که خوشبختانه این پرونده ها پیروز به ثبت در فهرست آثار ناملموس کشور شدند، اظهار کرد: با ثبت این شش اثر تعداد آثار ثبتی استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی ناملموس کشور، به 77 اثر می رسد.

او در خاتمه اعلام نمود: یکی از مهم ترین برنامه های مد نظر این اداره کل ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در فهرست آثار ملی و سپس در فهرست میراث جهانی(یونسکو) است که به خوبی در حال اجرا است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 237

به "ثبت 6 اثر میراث ناملموس کرمان در فهرست آثار ملی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 6 اثر میراث ناملموس کرمان در فهرست آثار ملی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید