تهیه نقشه ساختمانی شهرها و روستای دشتستان رایگان است

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران: مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: برای بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده در مناطق روستایی تهیه نقشه ساختمانی رایگان است و در شهرها نیز واحدهای با متراژ زیر 100 متر رایگان انجام می گردد.

تهیه نقشه ساختمانی شهرها و روستای دشتستان رایگان است

جهت دریافت خدمات محوطه سازی باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، ابراهیم فرزانه در بازدید از مناطق زلزله زده دشتستان با بیان اینکه زلزله 5.7 ریشتری دشتستان خسارات قابل توجهی به ساختمانها و امور زیربنایی این شهرستان وارد ساخت اظهار کرد: در آنالیز به عمل آمده از 20 واحد مسکونی مناطق شهری و روستایی زلزله زده دشتستان 4 هزار و 800 واحد مسکونی خسارت دید اند.

وی با بیان اینکه بیشتر اقدامات و کارشناسی های لازم برای مشخص میزان خسارات زلزله انجام گرفته است اعلام کرد: به زودی حساب هایی برای پرداخت تسهیلات آسیب دیدگان زلزله دشتستان افتتاح می کنیم و این مبالغ به حساب خانواده های آسیب دیده واریز می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه در مجموع 4 هزار و 800 واحد مسکونی آسیب کلی و جزیی دیده اند توضیح داد: بر اساس حجم خسارات و برآوردهای کارشناسانه، مبالغ به حساب خانوارها واریز می گردد و حقی از هیچ کس ضایع نخواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که در روستاها نقشه های منازل طراحی شده و در شهرها نیز در حال اجرا است گفت: در مناطق روستایی تمام عملیات تهیه نقشه ساختمان ها به صورت رایگان انجام می گردد و در شهرها نیز واحدهای با متراژ زیر 100 متر رایگان انجام می گردد.

فرزانه بر لزوم نظارت مهندسان برای استحکام بیشتر ساختمان ها تاکید نمود و اضافه کرد: واحدهای جدید باید به گونه ای احداث شوند که در صورت وقوع زلزله آسیبی نبینند.

وی اعلام کرد: بر اثر زلزله دشتستان هیچکدام از منازل ساخته شده در طرح بهسازی منازل روستایی بنیاد مسکن آسیب ندیده اند و تنها منازل فرسوده و خانه هایی که با عدم رعایت ضوابط و فنی و استاندارد ساخته شده اند، آسیب دیده اند.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 887

به "تهیه نقشه ساختمانی شهرها و روستای دشتستان رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه نقشه ساختمانی شهرها و روستای دشتستان رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید