تحویل 2800 دستگاه تاکسی و 200 اتوبوس به تهران ، مرکز به چند اتوبوس دیگر احتیاج دارد؟

به گزارش کی آنلاین، سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران جزییات ورود اتوبوس ها و تاکسی های نو به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران را تشریح کرد.

تحویل 2800 دستگاه تاکسی و 200 اتوبوس به تهران ، مرکز به چند اتوبوس دیگر احتیاج دارد؟

به گزارش خبرنگاران، سید مجنبی شفیعی درباره رونمایی نمادین از تاکسی های نو در هشتمین شنبه امید و افتخار شرح داد: فردا دو هزار دستگاه تاکسی تحویل داده شده در پروژه نوسازی تاکسی های شهر تهران به صورت نمادین رونمایی خواهد شد. از ابتدای سال 1401 تا کنون دوهزار دستگاه تاکسی نو تحویل رانندگان تاکسی رانی شده که این تعداد تا آبان ماه به 2800 عدد خواهد رسید. البته تنها 100دستگاه از این تعداد به صورت نمادین روز شنبه رونمایی و تحویل خواهد شد.

او در رابطه با نوع خودروهای تحویل داده شده، گفت: تمام تاکسی های تحویل شده سمند و سورن پلاس هستند که به واسطه مسئله ای که در شماره گذاری آنها پیش آمده بود از ابتدای سال تا همین اواخر دچار تعویق در تحویل بودند در نهایت با هماهنگی های اجرا شده به وسیله شهرداری تهران این خودروها شماره گذاری و تحویل داده شد.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه با اشاره به قیمت تمام شده ناوگان حمل و نقل عمومی و هزینه ای که برای آماده سازی و خرید اتوبوس ها شده است، گفت: قیمت تقریبی اتوبوس ها حدوداً چهار و نیم میلیارد تومان است که برای 200 دستگاه اتوبوس رقمی معادل 900میلیارد است. رقم تمام شده 63 دستگاه اتوبوس هم بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده که جمعاً هزار میلیارد تومان برای خرید 263 دستگاه اتوبوس و مینی بوس هزینه شده است.

او پیرامون مزایای ورود این ناوگان حمل ونقل عمومی به شهر تهران، توضیح داد: شهر تهران حداقل به 7 هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد که در آغاز دوره مدیریت شهری، حدود دوهزار دستگاه فعال در مرکز وجود داشت که امروز با وجود کوشش های اجرا شده و تعمیرات و نوسازی ها، این رقم به حدود 2700 دستگاه افزایش یافته. این دویست و شصت و سه دستگاه حدود ده درصد از احتیاج ناوگان را تأمین می نماید که همه اینها برای رفاه مردم و حدود زمانی رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه اثرات مثبتی دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2154

به "تحویل 2800 دستگاه تاکسی و 200 اتوبوس به تهران ، مرکز به چند اتوبوس دیگر احتیاج دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل 2800 دستگاه تاکسی و 200 اتوبوس به تهران ، مرکز به چند اتوبوس دیگر احتیاج دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید