آنالیز گوشی آنر 9X: طراحی مدرن و خاص برای متفاوت پسند ها

به گزارش کی آنلاین، آنر 9 ایکس یک گوشی میان رده است که در اکتبر 2019 معرفی گردید و به نوعی جایگزین گوشی محبوب و پرفروش آنر 8 ایکس است.

آنالیز گوشی آنر 9X: طراحی مدرن و خاص برای متفاوت پسند ها

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

آنر 9X در دو نسخه برای بازار کشور چین و بازار جهانی عرضه شده است. نسخه بازار چین به پردازنده بسیار قدرتمند کرین 810 مجهز است که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد ولی نسخه عرضه شده در بازارهای جهانی دارای پردازنده موبایل کرین 710 اف است.

مدل STK-LX1 این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در بازار ایران قیمتی حدود 5/200/000 تا 5/300/000 تومان دارد. یعنی یک گوشی مالی و قیمت مناسب برای خرید عامه مردم اما عملکرد و ویژگی های این اسمارت فون چگونه است؟

طراحی: حس یک پرچم دار

آنر 9 ایکس طراحی منحصربه فردی دارد. مهم ترین نکته طراحی آن به عدم استفاده از بریدگی و ناچ درون صفحه نمایش برمی گردد.

آنر ترجیح داده به جای ناچ، دوربین سلفی را به صورت پاپ آپ و جهنده طراحی کند. دوربین سلفی درون بدنه گوشی است و یک ثانیه طول می کشد تا بالا بیاید.

بنابراین؛ در پنل جلویی این گوشی شاهد یک صفحه نمایش سراسری با حاشیه هایی باریک هستیم و هیچ بریدگی یا محدودیت دیگری وجود ندارد. نسبت پنل نمایشگر به بدنه 84.3 درصد گفته شده است.

حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی کار گذاشته شده است تا هم سریع باشد و هم دقت بالایی از خود نشان دهد. در گوشه بالا سمت چپ بدنه پشتی هم شاهد یک ماژول دوربین سه گانه عمودی و مشکی رنگ زیبا هستیم. فلاشر از ماژول دوربین جدا شده و زیر آن دیده می گردد.

ماژول دوربین کوچک و بدون برآمدگی زیاد از بدنه گوشی است و تا هیچ مزاحمتی ایجاد نکند. اصلا بدنه پشتی گوشی آنر 9 ایکس حرف زیادی برای گفتن دارد.

آنر می گوید از طراحی ژئومتریک لوزی شکل انعکاس پذیر بهره می گیرد که به زبان خودمانی می گردد نمایش عبارت X با طیف های نور رنگی مختلف در زیر نور آفتاب.

قطعا هر فردی از طراحی بدنه پشتی این گوشی هوشمند لذت می برد و نگاه ها را به خود جلب خواهد نمود. در دو مدل آبی و مشکی عرضه شده که این طراحی طیفی ایکس فقط در مدل آبی رنگ مشاهده می گردد و مدل مشکی ساده است اما هنوز شیکی خود را دارد.

یک خروجی بلندگو در بدنه بالایی گوشی دیده می گردد که به نظر می رسد برای مکالمه تلفنی است و بلندگوهای اصلی در بدنه پایینی و کنار درگاه USB-C و جک هدفون است.

گوشی سبکی نیست چون 179 گرم وزن دارد. نمایشگری نسبتا عظیم و 6.59 اینچی روی آن سوار شده است و کار با آن برای دست های کوچک کمی مشکل است.

نمایشگر: از Full View لذت ببرید

صفحه نمایش 6.59 اینچی از نوع LTPS IPS LCD با دقت تصویر 2340 در 1080 روی این گوشی نشسته است. نسبت تصویر 19:5:9 با تراکم 391 پیکسلی در هر اینچ است.

اینکه نمایشگر آنر 9 ایکس برخلاف غالب میان رده های بازار، سراسری و Full View است؛ باعث جذابیت بیشتر این گوشی شده و شما را در محتواهای نمایشی غرق می نماید.

حداکثر روشنایی این نمایشگر 480 نیت است و البته در حالت دستی و اتوماتیک تفاوتی ندارد. این روشنایی به حدی هست که بتوانید از دیدن نمایشگر لذت ببرید.

می توانید رنگ ها در این پنل را در دو حالت Normal و Vivid ببینید که اولی برای رنگ های استاندارد و واقعی و دیگری برای رنگ های پویا و اغراق شده است.

در زیر تابش نور آفتاب باز هم می توانید محتوای روی صفحه را ببینید و مسئله ای دیده نمی گردد. در کل نمایشگر این گوشی رضایت شما را جلب می نماید و در حد نمایشگر گوشی هایی مانند هواوی پی 30 لایت است.

سخت افزار: لنگ نمی مانید

مدلی از آنر 9 ایکس که در بازار ایران است؛ به پردازنده کرین 710F مجهز است. یک پردازنده هشت هسته ای آشنا که روی گوشی های میان رده زیادی از برند هواوی و آنر نصب شده و شاهد کارایی نسبتا مناسبی از آن برای پردازش های سنگین بودیم.

ترکیب 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی A73 با 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی A53 این پردازنده در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، توان کافی به این گوشی می دهند تا از پس چندوظیفگی و اجرای برنامه های سنگین یا بازی های دارای گرافیک بالا برآید.

کرین 710 اف را باید با اسنپدراگون 710 مقایسه کرد. قدرتی بیشتر از کرین 710 دارد و با پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 عرضه شده تا کاربر را در هیچ کاری لنگ نگذارد. بین حالت های عادی و پرفورمنس این پردازنده تفاوت زیادی نیست و در تست ها توانسته امتیازهایی مشابه گوشی گلکسی A50 بگیرد.

اما باتری این گوشی نسبتا عظیم و 4 هزار میلی آمپرساعتی است تا مطمئن باشیم روی بار کاری بالا می تواند 12 الی 13 ساعت دوام بیاورد. وقتی از آنر 9X کارهای عادی روزانه را بکشید؛ قادر خواهید بود 1.5 روز بدون شارژ گوشی سر کنید.

با شارژر 10 واتی عرضه شده و در 30 دقیقه فقط 27 درصد باتری را شارژ می نماید تا نتیجه بگیریم یک شارژر سریع نیست.

دوربین: قابل قبول

میان رده های سال 2020 به چهار لنز دوربین مجهز هستند ولی آنر 9 ایکس با سه دوربین عرضه شده است.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لنز 27 میلی متری و دهانه f/1.8 است. این لنز ساخت شرکت سونی است و به سیستم تشخیص اتوماتیک فوکوس مجهز است.

دوربین دوم یک حسگر 8 مگاپیکسلی اولتراواید با اندازه لنز 13 میلی متری و دهانه f/2.4 است که فوکوس ثابت دارد.

دوربین سوم یک حسگر 2 مگاپیکسلی عمق سنج است. دهانه گگرددگی دیافراگم این لنز f/2.4 است.

در حقیقت، دوربین ماکرو در این گوشی نیست. دوربین سلفی هم یک لنز واید 16 مگاپیکسلی با اندازه 26 میلی متر و گگرددگی دهانه دیافراگم f/2.2 است.

خوب؛ چه انتظاری باید از دوربین آنر 9 ایکس داشته باشیم؟

کیفیت عکس های دوربین اصلی خوب و قابل قبول است. رنگ ها و نورها تعادل مناسبی دارند. کمی نور سفید در بعضی تصاویر مشاهده می گردد که با کمی تغییر کادر سوژه می توان این مشکل را برطرف کرد.

دوربین اولتراواید به اصلاح اتوماتیک اعوجاج تصویر و باعث می گردد کیفیت عکس های خروجی بالا برود. با دوربین اولتراواید آنر 9X هم می توانید عکس های بسیار خوبی در طول روز بگیرید. کیفیت این دوربین از بعضی میان رده های معروف بازار بیشتر است.

در بعضی عکس ها گوشه ها نویز دارند و گاهی تاریک می شوند. در کنتراست بالا خطای رنگی می بینیم و در نور داخل این نویز بیشتر می گردد.

عکس های HDR تفاوت چندانی با عکس های معمولی ندارند. در نور کم و حالت شب، برای یک گوشی میان رده کیفیت عکس ها خوب هستند ولی معجزه نمی نمایند.

حرف آخر: میان رده ای با سرویس های گوگل

آنر 9 ایکس یکی از میان رده های هواوی و بازار اسمارت فون ها محسوب می گردد که چندین ماه است وارد بازار ایران شده و فروش خوبی هم داشته است.

طراحی این گوشی بسیار پیشرو و خاص است. صفحه نمایش سراسری بدون بریدگی و ناچ، دوربین سلفی جهنده، حسگر اثر انگشت سریع و دقیق در بدنه پشتی و یک ماژول دوربین سه گانه زیبا و جمع و جور!

این گوشی با اندروید 9 پای و سیستم نرم افزاری گوگل عرضه می گردد و هیچ گونه مسئله ای برای استفاده از گوگل پلی یا اپلیکیشن های این شرکت ندارید.

از نظر عملکرد مانند سایر گوشی های میان رده آنر و هواوی است؛ همه کاری برای شما انجام می دهد و در هیچ کاری عقب نمی نشیند ولی طبیعی است که قدرت پردازشی و هوش مصنوعی برابر با پرچم دارها یا گوشی های نسبتا رده بالایی مانند هواوی نوا 7 آی ندارد.

ویژگی های جذابی روی یک گوشی مالی و قیمت مناسب در حدود 5 میلیون تومان جمع شده است. نکات مثبت زیادی دارد که بعضی نکات منفی را می پوشانند و هر خریدار آن می تواند امیدوار باشد یک گوشی خوب و به روز خریده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1168

به "آنالیز گوشی آنر 9X: طراحی مدرن و خاص برای متفاوت پسند ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز گوشی آنر 9X: طراحی مدرن و خاص برای متفاوت پسند ها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی آنر 9X: طراحی مدرن و خاص برای متفاوت پسند ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید