آب ذخیره پشت سدهای آذربایجان غربی26 درصد افزایش یافت

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، کیومرث دانشجو در این زمینه اضافه نمود: میزان آب موجود در پشت سدهای آذربایجان غربی به علت بارش های مناسب پاییزی و زمستانی، 304 میلیون مترمکعب بیشتر شده است و امیدواریم این روند رو به رشد با بارش های بهاری ادامه یابد.

آب ذخیره پشت سدهای آذربایجان غربی26 درصد افزایش یافت

وی اضافه نمود: 72 درصد آب پشت سدهای آذربایجان غربی مربوط به چهار سد مهاباد، شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه و آغ چای چایپاره بوده و28 درصد بقیه در 9 سد بزرگ و کوچک دیگر پراکنده است.

دانشجو اعلام کرد: سد شهید کاظمی بوکان که پرحجم ترین سد آذربایجان غربی به شمار می رود، در حال حاضر 660 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و سد آغ چای چایپاره نیز با 211 میلیون مترمکعب در رده بعدی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: سد شهرچای ارومیه نیز که جز سدهای مهم استان به شمار می رود، 119 میلیون مترمکعب آب به صورت ذخیره دارد و سالی خوش برای مرکز استان را نوید می دهد.

وی گفت: ذخیره پشت سدهای بوکان و آغ چای به ترتیب 149و20 میلیون مترمکعب افزایش یافته است ولی شاهد کاهش چهار میلیون مترمکعبی آب پشت سد شهرچای نسبت به سال گذشته هستیم.

دانشجو اضافه نمود: در سد مهاباد نیز 174 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که 24 میلیون مترمکعب بیشتر از سال گذشته است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 51 میلیون مترمکعب آب در سد حسنلوی نقده، 19 میلیون مترمکعب در سد ساروق تکاب، 43 میلیون مترمکعب در سد زولای سلماس، 12 میلیون مترمکعب در سد دریک سلماس، 72 میلیون مترمکعب در سد سیلوه پیرانشهر ذخیره شده است.

وی اعلام کرد: همچنین در سدهای ماکو، شهید قنبری ماکو، ارس 2 پلدشت، قیقاج به ترتیب 73، 26، پنج و 10 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 169

به "آب ذخیره پشت سدهای آذربایجان غربی26 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب ذخیره پشت سدهای آذربایجان غربی26 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید