کامران قاسم پور: باحسن یزدانی رفاقت دارم نه رقابت، می خواهم در 86 کیلو مدال بگیرم

به گزارش کی آنلاین، قهرمانی کشتی آزاد امید های دنیا گفت: کوشش می کنم با اثبات خودم جزو مدعیان وزن 86 کیلوگرم قرار بگیرم و مدال های ارزشمند این وزن را کسب کنم.

کامران قاسم پور: باحسن یزدانی رفاقت دارم نه رقابت، می خواهم در 86 کیلو مدال بگیرم

به گزارش خبرنگاران، در اوضاع نابسامان کشتی ایران در رده های سنی بزرگسالان و امید، این کامران قاسم پور کشتی گیر اهل جویبار بود که به ناکامی کشتی ایران خاتمه داد و تنها طلایی کشتی ایران در مسابقات دنیای شد.

در واقع در 40 وزن آزاد و فرنگی رده های سنی بزرگسالان و امید، تنها کامران قاسم پور بود که فینالیست شد و مدال زرین طلا را بر سینه زد. او که در ابتدای راه است، حالا باید به اهداف بزرگتری فکر کند و قطعا قهرمانی در مسابقات زیر 23 سال دنیا نمی تواند برای او کافی باشد. البته قاسم پور رقیب نامداری به نام حسن یزدانی هم در وزن 86 کیلوگرم دارد و موضوع اصلی برای او در ابتدا رسیدن به دوبنده تیم ملی است.

بار روانی فینالیست شدن روی کشتی گیران وجود داشت

کامران قاسم پور در مصاحبه با خبرنگاران در مورد قهرمانی در مسابقات کشتی آزاد امید های دنیا بیان نمود: این مدال طلا واقعا هم به خودم چسبید و هم به به علاقه مندان کشتی. بعد از اینکه در مسابقات دنیای بزرگسالان و امید فرنگی کسی نتوانست فینالیست گردد، خیلی بار روانی روی تمام اعضای تیم وجود داشت و کشتی گیران قبل از فینال در لحظات آخر کشتی های خود را واگذار می کردند. از این رو من نیز استرس زیادی داشتم که بتوانم این طلسم را بشکنم و با صعود به فینال مدال طلا را بگیرم.

نمی خواستم شکست در ثانیه های آخر برایم رقم بخورد

او در مورد واگذار کردن کشتی ها توسط نمایندگان ایران در ثانیه های خاتمهی تاکید نمود: اخیرا داوری ها خیلی به ضرر کشتی گیران ما شده و در مواقعی که کشتی 50-50 بود 100درصد حق را از کشتی گیران ما می گرفتند. از طرفی، هم در تیم های بزگسالان و هم در امید، کشتی گیران ما در برخی کشتی ها در حالی که جلو بودند اما ثانیه های آخر کشتی را واگذار می کردند. داور هم در برخی مواقع کشتی را از دستان نمایندگان ما در می آورد.

در نیمه نهایی و فینال برنامه هایم را پیاده کردم

قاسم پور ادامه داد: در این شرایط فشار روی من خیلی زیاد بود و نمی خواستم این اتفاق هم برای من هم رخ دهد و کوشش کردم، حساب شده کشتی بگیرم. در کشتی قبل از فینال می توانستم امتیاز های بیشتری بگیرم اما تصمیم گرفتم کشتی را اداره کنم و خدا را شکر موفق به پیاده کردن برنامه ام هم در نیمه نهایی و هم در فینال شدم.

نمی توانم وزنم را تغییر دهم، باید در 86 کیلو بمانم

قاسم پور در پاسخ به این پرسش که با توجه به حضور پرتعداد مدعیان وزن 86 کیلوگرم در ایران و دنیا، به فکر تغییر وزن نیست، توضیح داد: وزن من طوری است که که نه می توانم افزایش دهم و نه کاهش و شرایط تغییر وزن را ندارم و همین وزن باقی می مانم. تمام حریفان داخلی و خارجی هم زحمت می کشند که حرف اول را در این وزن بزنند و من هم کوشش می کنم جزو مدعیان این وزن باشم و به مدال های بزرگ این وزن برسم.

با حسن یزدانی بحث رفاقت دارم نه رقابت/ هر کس شایسته تر است ملی پوش می گردد

او در مورد رقابتی که با حسن یزدانی در سطح بزرگسالان خواهد داشت، گفت: ما با هم رفیق هستیم . کشتی 6 دقیقه است و بعد از آن رفاقت است که باقی می ماند و بحث رقابت مطرح نیست. امیدوارم هر کسی بیشتر زحمت بکشد به حقش برسد و دوبنده تیم ملی را بپوشد و اصلا بحث رقابت بین ما نیست.

مدال طلایم را پس از یک ساعت فراموش کردم/ کوششم برای المپیک است

قهرمان امیدهای دنیا با اشاره به هدف خود برای رسیدن به مدال های بیشتر، بیان نمود: من همان یک ساعت اول به مدال طلایم فکر کردم و الان دیگر فراموشش کردم و کوشش می کنم به اهداف دیگرم برسم . سقف آرزوی تمام ورزشکاران رسیدن به مدال المپیک است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و کوششم را می کنم که روی سکوی المپیک بروم. تمام هدفم این است که در مسابقات داخلی و خارجی خوب کشتی بگریم و خودم را ثابت کنم. امیدوارم کادر فنی تیم های ملی هم به من اعتماد نمایند و به من میدان دهند. در این یکی دوسال اخیر از جوانان تا امید و بزرگسالان برخی مواقع پشت خط ماندم و امیدوارم بتوانم خودم را ثابت کنم.

قاسم پور در خاتمه گفت: از خانواده ام و مربیانم و همچنین رییس هیات کشتی جویبار تشکر می کنم. امیدوارم روزی بتوانم جواب زحمات تمام کسانی که من را حمایت کردند، بدهم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 101

به "کامران قاسم پور: باحسن یزدانی رفاقت دارم نه رقابت، می خواهم در 86 کیلو مدال بگیرم" امتیاز دهید

2 کاربر به "کامران قاسم پور: باحسن یزدانی رفاقت دارم نه رقابت، می خواهم در 86 کیلو مدال بگیرم" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامران قاسم پور: باحسن یزدانی رفاقت دارم نه رقابت، می خواهم در 86 کیلو مدال بگیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید