همه چیز درباره اتحاد سیگما، پاناسونیک و لایکا

به گزارش کی آنلاین، با فراگیرتر شدن دوربین های بدون آینه، سه غول دوربین سازی سیگما، پاناسونیک و لایکا با یکدیگر همکاری خود را شروع نموده و این همکاری را در نمایشگاه فوتوکینا رسما اعلام کردند. درواقع قرار است که این سه شرکت از سیستم لنز و مانت یک سان برای دوربین های فول فریم و APS-C استفاده نمایند که این یعنی اگر از هر کدام از این شرکت ها لنزی خریداری کنید، با دوربین های هر سه شرکت سازگاری خواهد داشت.

همه چیز درباره اتحاد سیگما، پاناسونیک و لایکا

این کار برای مصرف نماینده نهایی یک مزیت بزرگ به حساب می آید که آن یعنی عکاسان دیگر لازم نیست به دوربین یا لنز یک شرکت خاص وابسته باشند و همچنین می توانند تعداد لنز های خود را از سه برند مذکور افزایش دهند. این اتفاق حتی برای این سه شرکت نیز مناسب خواهد بود چراکه هرکدام بسته به تخصص خود محصولاتی را فراوری می نمایند و آقای Junichiro Kitagawa، مدیر بازاریابی جهانی پاناسونیک، درباره این همکاری گفته این یک بازی برد-برد-برد خواهد بود.

چنین اقداماتی اولین بار نیست که از طرف پاناسونیک سر می زند. در ساخت دوربین هایی با سنسور میکرو سه چهارم نیز دو شرکت پاناسونیک و الیمپوس، مانت یکسانی را فراوری کردند که حالا این مانت در دوربین های هر دو شرکت استفاده می گردد. این کار شاید یکی از دلایلی بود که به محبوبیت سنسورهای میکرو سه چهارم اضافه کرد و هم اکنون افراد زیادی از این سیستم استفاده می نمایند.

مانت مشترکی که استفاده خواهد شد، پیش تر توسط لایکا توسعه و ساخته گردیده بود که به آن L-Mount هم می گویند. دلیل استفاده از این مانت نیز احتمالا این باشد که لایکا تنها شرکتی است بین این سه شرکت که تا کنون دوربین های فول فریم بدون آینه عرضه نموده و روز گذشته نیز پاناسونیک دوربین های فول فریم S1 و S1R را با این مانت را معرفی کرد. سیگما هم اگرچه تا روز گذشته صحبتی از توسعه یک دوربین بدون آینه فول فریم به میان نیاورده بودند اما گفته اند که احتمالا به زودی ساخت یک دوربین جدید با این مانت را شروع خواهند کرد.

اگرچه هر سه شرکت تمرکز خود را روی دوربین های بدون آینه فول فریم گذاشته اند اما از این مانت پیش تر هم در دوربین های APS-C شرکت لایکا در مدل های TL استفاده گردیده بود و این یعنی پاناسونیک و سیگما هم می توانند از L-Mount در ساخت دوربین های APS-C استفاده نمایند.

همکاری بین این سه شرکت که به صورت دقیق L-Mount Alliance به معنی اتحاد مانت ال شناخته می گردد، از جهات زیادی منطقی به نظر می رسد. از طرفی این سه شرکت دیگر به صورت مستقیم با یکدیگر رقابت نخواهند کرد. لایکا دوربین هایی رده بالا و طبیعتا با قیمت های بالا خواهد ساخت. پاناسونیک نیز تمام تمرکز خود را برای هایبرید شوترها یا کسانی که هم عکاسی حرفه ای و هم فیلم برداری حرفه ای می نمایند گذاشته و سیگما نیز راه خودش را پیش می گیرد و احتمالا بیشتر از ساخت دوربین، لنز های جدید عرضه خواهد نمود.

و بعد یک واقعیت ساده وجود دارد و آن این است که بدون این اتحاد، هر سه شرکت راه سختی برای رقابت در بازار داغ دوربین های بدون آینه داشتند. سونی که برای خود توانسته اسم و رسمی در این حوزه کسب کند و فراموش نکنیم که دو غول دوربین سازی کانن و نیکون نیز به این کارزار وارد گردیده اند. در واقع شاید اگر هنوز کانن و نیکون دوربین بدون آینه عرضه نمی کردند، این اتحاد هم شکل نمی گرفت و هر شرکت کار خود را می کرد اما با ورود این دو شرکت، رقابت در این زمینه سخت تر از همیشه گردیده است.

سه شرکت لایکا و پاناسونیک و سیگما در چنین شرایطی کار بسیار سختی داشتند اما حالا که با یکدیگر همکاری می نمایند، ممکن است بتوانند چالش بزرگ تری برای کانن و نیکون تعریف نمایند. مخصوصا حالا که این دو شرکت به تازگی وارد این حوزه گردیده اند و همین موضوع احتمالا مسائل مخلتفی را برای آن ها به وجود خواهد آورد.

پاناسونیک با معرفی دوربین های جدید خود گفت که در حال حاضر سه لنز برای این مانت توسعه داده اما تا یک سال پس از عرضه دوربین S1، ده لنز برای این دوربین از طرف پاناسونیک قابل خرید خواهد بود. شرکت سیگما نیز اعلام نموده ساخت لنز های جدید برای این مانت را از سال 2019 شروع می نماید و لایکا نیز که خودش این مانت را سال 2014 ساخته، در حال حاضر شش لنز برای آن عرضه نموده و قول داده تا دو سال دیگر، پنج لنز جدید برای مانت L عرضه کند.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 56

به "همه چیز درباره اتحاد سیگما، پاناسونیک و لایکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره اتحاد سیگما، پاناسونیک و لایکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید