مادورو خطاب به ونزوئلایی ها: دست از شستن توالت های خارجی ها بردارید و به کشور برگردید

به گزارش کی آنلاین، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خطاب به مهاجران ونزوئلایی که به خاطر وضعیت بد اقتصادی مهاجرت نموده اند، گفت: دیگر شستن توالت های خارجی ها بس است، به کشور بازگردید.

مادورو خطاب به ونزوئلایی ها: دست از شستن توالت های خارجی ها بردارید و به کشور برگردید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان ملل در گزارشی گفت، در پی افزایش ناآرامی های سیاسی و وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی در ونزوئلا نزدیک به 1.6 میلیون ونزوئلایی از سال 2015 از کشور خارج گردیده اند.

همچنین وزیر ارتباطات ونزوئلا گفت: سفارتخانه های این کشور در سراسر دنیا هزاران درخواست کمک از سوی شهروندانی که امید به بازگشت به کشور دارند، دریافت نموده اند.

چند روز گذشته نزدیک به 100 نفر از مهاجران ونزوئلایی در پرو سفر بی سابقه ای به کشور داشتند. این اقدام پس از این صورت گرفت که دولت اعلام نموده است که پرواز بازگشت به کشور رایگان است. بسیاری از مهاجران ونزوئلایی با چمدان هایی در دست 27 اوت به کاراکاس برگشتند. سفری که برای بسیاری از آنها به خاطر شرایط اقتصادی شان امکانپذیر نبود.

یک زن باردار 24 ساله ونزوئلایی پس از بازگشت گفت: تجربه من خوشایند نبود. من اکنون با حسی آمیخته با خوشحالی و خشم بعد از ساعت های طولانی کار کردن در یک کارواش و به دست آوردن یک سوم از درآمد به کشور بازگشته ام. من اکنون خوشحالم که در کشورم هستم.

تخمین زده می گردد که نزدیک به 700 تا 800 ونزوئلایی سالانه به برزیل می روند.

بر همین اساس رئیس جمهوری برزیل گفت که مقامات این کشور محدودیت هایی اعمال خواهند کرد و این رقم را به 100 تا 200 نفر کاهش خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 28

به "مادورو خطاب به ونزوئلایی ها: دست از شستن توالت های خارجی ها بردارید و به کشور برگردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو خطاب به ونزوئلایی ها: دست از شستن توالت های خارجی ها بردارید و به کشور برگردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید