قدمت کاکائو چند سال و زادگاهش کجاست؟

به گزارش کی آنلاین، چند هزارساله گذشته است تا کاکائو که حالا یکی ازپرطرفدارترین خوراکی های دنیاست به طعم دلچسب امروز خود برسد.

قدمت کاکائو چند سال و زادگاهش کجاست؟

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ محققان در جدیدترین پژوهش های خود دریافته اند، درخت کاکائو اولین بار درحوضه آمازون حدود 3600 سال پیش ظاهر شده است.

پژوهشگران درجریان این تحقیق نوعی نادری از کاکائو به نام کریلو (Criollo) که لقب سلطان کاکائو درجهان را دارد مورد آنالیز قرارداده اند، پژوهش نشان داده است که این نوع درخت کاکائو حدود 3600 سال پیش درآمریکای جنوبی اهلی شده است.

منطقه ای که به گفته کارشناسان ژنوم درخت کاکائو اولین بار درآنجا پیدا شده نزدیک مرز کلمبیا و شمال اکوادور است.

کاکائو در غلاف های بزرگ و بیضی شکل درتبه درخت کاکائو رشد می نمایند.

کاکائو به پودری گفته می گردد که از کاکائو، کره کاکائو و شکلات ساخت می گردد، به طور میانگین سالانه 4600000 تن کاکائو درجهان فراوری می گردد.

حدود 18 دانشمند از 11 موسسه برای شناسایی محل رشد اولیه کاکائو به آنالیز و تحقیق پرداخته اند. کارشناسان میزان درخت های کاکائو درحدود 3600 سال پیش را بین 437 تا 2674 اصله درخت شناسایی نموده اند.

کارشناسان درنظر دارند با آنالیز رویش درخت کاکائو درمناطق مختلف آمریکای جنوبی به آنالیز مهاجرت اقوام اولیه ساکن درقاره بپردازند، کاکائو از هزاران سال پیش جزو مواد خوراکی و آیینی اقوام باستانی آمریکای جنوبی بوده است.

محققان در پژوهش های آتی درنظر دارند ژنتیک گیاه کاکائو و اینکه چقدر زمان به طول انجامیده تا گیاه کاکائو با طعم خوب امروزی که مورد پسند انسان هاست به وجود آید را آنالیز نمایند.

منبع:Dailymail

جنگل های آمازون؛ زادگاه پرطرفدارترین خوراکی جهان کاکائو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 84

به "قدمت کاکائو چند سال و زادگاهش کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمت کاکائو چند سال و زادگاهش کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید