عضو شورای عالی نظام پزشکی در مصاحبه با خبرنگاران مطرح نمود؛ پیشنهاد تعرفه 30 درصدی نظام پزشکی در سال 98، تعرفه پزشکان با تورم همخوانی ندارد

به گزارش کی آنلاین، قشلاقی گفت: تعرفه پزشکان متناسب با تورم جامعه نیست و سازمان نظام پزشکی پیشنهاد تعرفه 30 درصدی را داده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در مصاحبه با خبرنگاران مطرح نمود؛ پیشنهاد تعرفه 30 درصدی نظام پزشکی در سال 98، تعرفه پزشکان با تورم همخوانی ندارد

قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ، اظهار کرد: متأسفانه تعرفه پزشکان متناسب با تورم کشور نیست و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی به ویژه برای مراکز درمانی، آزمایشگاهی و مراکز تصویربرداری شده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در حال حاضر قیمت اقامت یک شب در هتل بالاتر از بستری شدن در بیمارستان است، این مسئله در حالی است که در بیمارستان تمام کادر پزشکی و پرسنل برای درمان عارضه بیماران در خدمت آنها هستند.

وی بیان نمود: در حوزه ملزومات مصرفی و تجهیزات بیمارستانی قیمت تجهیزات چندین برابر شده، اما خدمات پزشکی در حدود 2 سال است که تقریباً ثابت مانده است و این در حالی است که گروه زحمتکش و خادم با ایثارگری به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارزشمند را ارائه می نمایند.

قشلاقی تأکید کرد: متناسب نبودن تعرفه ها با تورم کشور به نوعی عدالت اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد؛ در سالیان گذشته تعرفه بخش های دولتی و خصوصی بین سازمان های مختلف تقسیم بندی شده بود، تعرفه بخش دولتی از طریق شورای عالی بیمه و بخش خصوصی از طریق سازمان نظام پزشکی مشخص می شد و پس از تصویب در هیئت دولت این تعرفه ها اجرا می شد.

وی اضافه کرد: در برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه مشخص تعرفه بخش خصوصی از سازمان نظام پزشکی گرفته شده و این در حالی است که بر اساس قانون تصویب شده سال 84، تعرفه بخش خصوصی باید از طریق سازمان نظام پزشکی مشخص گردد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: بر اساس قانون، خریدار خدمت نمی تواند برای تولیدنماینده خدمت نرخ مشخص کند به همین دلیل سازمان نظام پزشکی باید با مشخص تعرفه بخش خصوصی عدالت اجتماعی را در جامعه حفظ کند.

قشلاقی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به نوعی خود ذی النفع محسوب می گردد، بیان نمود: سازمان نظام پزشکی برای سال 98 تعرفه 30 درصدی را پیشنهاد داده است، زیرا کارشناسان این سازمان معتقدند که تعرفه کمتر از 30 درصد متناسب با تورم کشور و افزایش چند برابری کالا ها و ملزومات مصرفی پزشکی نیست.

وی یادآوری کرد: بر اساس شنیده ها شورای عالی بیمه میخواهد تعرفه 15 درصدی را برای سال 98 به هیئت دولت و مجلس پیشنهاد دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 158

به "عضو شورای عالی نظام پزشکی در مصاحبه با خبرنگاران مطرح نمود؛ پیشنهاد تعرفه 30 درصدی نظام پزشکی در سال 98، تعرفه پزشکان با تورم همخوانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورای عالی نظام پزشکی در مصاحبه با خبرنگاران مطرح نمود؛ پیشنهاد تعرفه 30 درصدی نظام پزشکی در سال 98، تعرفه پزشکان با تورم همخوانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید