دیدگاه ها برای حضور بانوان در ورزشگاهها دشوار گیرانه است

به گزارش کی آنلاین، استاندار اصفهان می گوید مشکلاتی که در زمینه حضور بانوان در ورزشگاهها وجود دارد ناشی از دیدگاههای دشوار گیرانه است که ایجاد گردیده که می توان آن ها را حل کرد.

دیدگاه ها برای حضور بانوان در ورزشگاهها دشوار گیرانه است

محسن مهرعلیزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در حاشیه بازدید از نمایشگاه دوسالانه عکس خبرنگاران، گفت: برپایی چنین فضاهایی کار بسیار ارزشمند است. این که افرادی که به عکاسی علاقمند هستند از زاویه نگاه خود به مسائل مختلف موجود در در جامعه وارد می شوند، آن ها را می بینند و موجب یاد آوری به افراد می شوند. مسائل مختلف در مورد هنر، زندگی مردم، مشکلات و حتی مسائل سیاسی که در جامعه وجود دارد.

وی اضافه کرد: به هر جهت هنر ما در این است که از هر طریقی که می توانیم از طریق عکاسی، نقاشی و یا هر چیز دیگری بتوانیم واقعیات جامعه به اقشار جامعه را نشان دهیم و سطح آگاهی جامعه را بالا ببریم و در ادامه جامعه را تحریک کنیم برای اقدام کردن در جهت بهبود. به عنوان مثال دیدن این عکسها به من چند مورد را در زمینه هنر و آثار تاریخی یاد آوری شد و در ذهنم ماند. آثاری که در حال از بین رفتن است که پیگیری آن را انجام دهم و یا مسائل اجتماعی که در ذهن ماندگار است خیلی مؤثر است و همین قدر که با سلیقه و حسن انتخاب این گونه چیده گردیده خوب است. کار ارزشمندی که امیدوارم حداکثر تأثیر و استفاده کافی و وافی را جامعه توانسته باشد از آن ببرد.

استاندار اصفهان در خصوص صندلی خبرنگاران و تأثیر گذاری آن اظهار کرد: به نظر من خبرنگاران خوب متولد گردیده و خوب پیش می رود. باتوجه به اینکه رسانه ها زیاد گردیده اند باید بتوانند خوب رقابت نمایند، و همچنان چون رسانه دانشجویی بوده به جوانان اهمیت می دهد و هم موضوعاتی که مطرح می نماید در این فضاها است به اضافه این که مقدار خیلی زیادی با خبرگزاری های دیگر که متفاوت بودند خوب درخشیده و هنوز هم می درخشد و الان هم با همین شیوه در حال حرکت است و من فکر می کنم حرکت بیشتری هم داشته است.

مهرعلیزاده همچنین در خصوص ورزش بانوان توضیح داد: طی صحبت کوتاهی که با نایب رییس فدراسیون فوتبال داشتم، شنیدم که باشگاه های اصفهانی در زمینه فوتسال همکاری نکردند، البته کار مختصری انجام گردیده و قول پیگیری در این زمینه داده شد. شاید این حرف تکراری باشد، زمانی که در پست ورزش فعال بودم، گفتم هنوز هم آن را می گویم که بانوان علاوه بر آن که نصف جمعیت هستند، نصف مؤثر جمعیت هستند بدون تعارف. منتهی زمانی که دیدگاه مردانه ای در جایی حاکم گردد و جلوگیری کند و یا ناخوداگاه به آن بی تفاوت باشد به خود، خانواده خود و آینده فرزندانش جفا می نماید.

وی ادامه داد: بین سالهای 80 تا 84 که در رأس ورزش کشور بودم این قانون را گذاشتم که هر رئیس فدراسیونی که انتخاب می گردد حتماً باید دو نایب رئیس داشته باشد که یکی از آن ها بانوان باشد که به قدر عادلانه در هر زمینه ای که می توانند و توانمندی دارند، بتوانند یک رقابت سالم انجام دهند و امروز می بینیم که این فضا باز گردیده در زمینه های مختلف از جمله رزمی، فوتبال و فوتسال. امیدوارم به همین سرعت هم پیش برود.

وی اضافه کرد: در دانشگاهها، در مسائل علمی خانم ها نشان دادند که می توانند بسیار توانمند عمل نمایند. امیدوارم در زمینه ورزش نیز بتوانند موفق تر عمل نمایند. البته یکسری محدودیت های خاص فرهنگی واجتماعی داریم که به نظر اگر محکم باشیم، می توانیم آن ها را حل کنیم، کما اینکه در زمینه فوتبال بانوان این گونه بود و الان نیست و منعی وجود ندارد. باید بتوانیم محیطی را که مناسب بانوان است ایجاد کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مشکلی برای حضور بانوان در ورزشگاهها نیست، گفت: حضور بانوان در ورزشگاهها با توجه به اینکه خیلی از مسائل شرعی و اجتماعی رعایت می گردد علی القاعده نباید این دیدگاهها که بیشتر هم دشوار گیرانه هستند عملی گردد.

مهرعلیزاده حضور عکاسان ورزشی آقا برای انعکاس بانوان را بدون اشکال عنوان و تاکید نمود: این موضوعاتی است که جزیره ای در مورد آن تصمیم گیری و رفتار می کنیم و در خصوص عکاسان هیچ قانون و منعی نیست. از دیدگاه من عکاسان به راحتی می توانند به ثبت وقایع ورزش بانوان بپردازند تا به ورزش بانوان کمک گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 14

به "دیدگاه ها برای حضور بانوان در ورزشگاهها دشوار گیرانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه ها برای حضور بانوان در ورزشگاهها دشوار گیرانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید