خانه ارشادی اردبیل به پژوهشکده صفویه شناسی تبدیل می گردد

به گزارش کی آنلاین، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تبدیل خانه تاریخی ارشادی اردبیل به پژوهشکده صفویه شناسی اطلاع داد.

خانه ارشادی اردبیل به پژوهشکده صفویه شناسی تبدیل می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی سرپرست این اداره کل امروز دوشنبه 8 مرداد 97 در این خصوص توضیح داد: با هدف احیا و استفاده بهینه از خانه های تاریخی این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

او به ضرورت ایجاد پژوهشکده صفویه شناسی تاکید نمود و گفت: تاکنون این طرح عملیاتی نشده و این در حالی است که صندلی صفویه در یکپارچگی سرزمینی ایران بی نظیر است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: مطالعه و معرفی نقش خاندان صفوی در شکل گیری حکومت فراگیر شیعی و خدمات شاهان صفوی به کشور ضرورت ویژه دارد که بخشی از آن در پژوهشکده صفویه شناسی قابل اجرا است.

او اعلام کرد: در فعالیت های پژوهشکده صفویه شناسی از ظرفیت نخبگان داخلی و خارجی، محققان، اندیشمندان و استادان دانشگاهی استفاده می گردد.

فلاحی با اذعان به اینکه خانه ارشادی واقع در کوچه اوچ دکان اردبیل اثر مربوط به دوره قاجار است، اضافه نمود: این اثر تاریخی در سال 81 به ثبت ملی رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 4

به "خانه ارشادی اردبیل به پژوهشکده صفویه شناسی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ارشادی اردبیل به پژوهشکده صفویه شناسی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید