حفظ سلامت چشم ها در فصل سرما

به گزارش کی آنلاین، خشکی و خارش چشم ها از مسائل شایع در فصل زمستان است که پایین بودن میزان رطوبت دلیل اصلی آن به حساب می آید.

حفظ سلامت چشم ها در فصل سرما

به گزارش خبرنگاران، ماریسا لوسی از دپارتمان چشم پزشکی دانشگاه آلاباما در آمریکا در این رابطه گفت: به طور میانگین، میزان رطوبت در فصل زمستان با سرد شدن دمای هوا کاهش پیدا می نماید. علاوه بر این با روشن کردن وسایل گرمایشی در محل کار و خانه، میزان رطوبت در فضای داخلی نیز کاهش پیدا می نماید.

به گفته متخصصان، شرایط گرم و خشک در فضاهای بسته باعث می گردد رطوبت در چشم ها سریع تر از حد نرمال تبخیر گردد. به همین دلیل متخصصان به افراد توصیه می نمایند در صورتیکه مجبور هستند زمان طولانی را در محیط های گرم سپری نمایند از دستگاه های بخور استفاده نمایند تا رطوبت به هوای محیط بازگردانده گردد.

متخصصان با بیان اینکه همچنین در این گونه مواقع مصرف مقدار کافی مایعات توصیه می گردد، اظهار داشتند: تامین آب بدن به حفظ رطوبت چشم ها یاری می نماید.

همچنین ضروری است برای حفاظت چشم ها در برابر باد و ذرات معلق از کلاه لبه دار استفاده گردد.

به گزارش مدیکال دیلی، در عین حال به افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می نمایند توصیه می گردد تا آن ها را تمیز نگه دارند. در هوای سرد، لنز تماسی باعث می گردد چشم ها سریع تر خشک شوند.

همچنین به طور کلی استفاده از لنزهای تماسی تمیز در تمامی مواقع خطر عفونت و خارش چشم ها را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 120

به "حفظ سلامت چشم ها در فصل سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ سلامت چشم ها در فصل سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید