امیرعبداللهیان در دیدار سفیر برزیل: آمریکا نمی تواند تحریم ها علیه ایران را حفظ کند

به گزارش کی آنلاین، آزاره دو، سفیر برزیل در تهران با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و مصاحبه کردند.

امیرعبداللهیان در دیدار سفیر برزیل: آمریکا نمی تواند تحریم ها علیه ایران را حفظ کند

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی خبرنگاران، آزاره دو، سفیر برزیل در تهران امروز سه شنبه 15 آبان ماه با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و مصاحبه کردند.

حسین امیرعبداللهیان، در ابتدای این دیدار با استقبال از سفر رئیس گروه دوستی پارلمانی برزیل به تهران، ضمن تأکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی و توسعه گسترش روابط فی­مابین در سایر عرصه ­ها گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش مراودات پارلمانی با پارلمان برزیل استقبال می ­کند.

وی در همین زمینه بر نقش مناسبات پارلمانی در ایجاد شناخت و درک مواضع متقابل نسبت به رویدادها و تحولات جهانی تأکید کرد و اضافه کرد: همکاری­ های پارلمانی، پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوستانه دو کشور است و مجلس شورای اسلامی بر حمایت و ارتقای سطح مناسبات دو کشور اهمیت خاصی قائل است.

امیرعبداللهیان تقویت مراودات مجلس شورای اسلامی و پارلمان برزیل را زمینه ساز تعامل و همکاری در سطوح مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی اعلام کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: توان حفظ تحریم ها از جانب آمریکا وجود ندارد و اقدامات تحریمی رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، مسأله جدیدی نیست.

امیرعبداللهیان همچنین اضافه کرد: بسترهای مناسبی در بخش های مختلف میان دو کشور وجود دارد که باید از آن در راستای ارتقاء سطح همکاری­ها و منافع دو ملت بهره برد.

آزاره دو، سفیر برزیل در تهران نیز در این دیدار با برشمردن زمینه­ های همکاری برزیل و جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط دو جانبه بر نقش مثبت کشورمان در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد و گفت: برزیل از روند همکاریهای فی­مابین استقبال می نماید.

وی توسعه همکاریهای پارلمانی و دیدار قریب الوقوع گروه دوستی پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 88

به "امیرعبداللهیان در دیدار سفیر برزیل: آمریکا نمی تواند تحریم ها علیه ایران را حفظ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان در دیدار سفیر برزیل: آمریکا نمی تواند تحریم ها علیه ایران را حفظ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید