اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی افغانستان معرفی شدند

به گزارش کی آنلاین، کابل - خبرنگاران - بدنبال تغییر قانون انتخابات افغانستان، رییس جمهوری این کشور با برکناری اعضای پیشین کمیسیون های انتخاباتی و معرفی آنها به دادستانی، اعضای جدید این کمیسیون ها را معرفی کرد.

اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی افغانستان معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران، محمد اشرف غنی شامگاه یکشنبه اظهار داشت که سید عصمت الله مل، مولانامحمدعبدالله، اورنگ زیب و محمد حنیف دانشیار، برای پنج سال و مسافرقوقندی، حواعلم نورستانی و رحیمه ظریفی برای سه سال و حبیب الرحمان ننگ به عنوان رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات، برگزیده شدند.

همچنین محمدقاسم الیاسی، زهره بیان شینواری و مولوی دین محمد عظیمی نیز برای پنج سال و محمد یونس طغرا و سید قطب الدین رویدار را برای سه سال به عنوان اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی و چمن شاه اعتمادی را به عنوان رئیس دبیرخانه این کمیسیومعرفی کرد.

براساس قانون انتخابات افغانستان، اعضای این کمیسیون ها برای پنج سال و سه سال انتخاب می شوند، رئیسان کمیسیون ها توسط اعضا برگزیده می شوند.

اعضای پیشین کمیسون به دلیل شکایت زیاد از آنها و اتهام تقلب در انتخابات مجلس برکنار و به دادستانی معرفی شده اند.

اعضای جدید کمیسیون بر اساس قانون تعدیل شده انتخابات روز آدینه گذشته توسط رئیس جمهوری و 16 تن دیگر ازنامزدان انتخابات ریاست جمهوری از میان 80 نامزد انتخابات شدند.

بر این اساس، کمیسیون جدید مسئول اعلام اسامی افراد انتخاب شده برای نمایندگی مجلس هستند. از میان 250 نماینده برگزیده شده در انتخابات 28 و 29 مهرماه گذشته، تنها اعتبار نامه 80 تن تصویب شده و سرنوشت دیگر افراد تاکنون معین نشده است.

این تنها چالش اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی افغانستان نیست بلکه این کمیسیون باید طرحی نیز برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 که قرار است در 28 تیرماه برگزار گردد، آماده کند.

آساق*291**شبس*1613

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 162

به "اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی افغانستان معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی افغانستان معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید