آلمانی ها هم به آمریکا بی اعتمادتر شده اند

به گزارش کی آنلاین، جدیدترین نظرسنجی در آلمان نشان داد که مردم این کشور روز به روز دیدگاه منفی تری به آمریکا پیدا می نمایند و در نقطه مقابل اعتماد به چین در حال رجحان است.

آلمانی ها هم به آمریکا بی اعتمادتر شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که آلمان از جمله متحدان اصلی آمریکا در اروپا بشمار می آید، نظرسنجی های انجام شده در این کشور نشان می دهد که دیدگاه منفی مردم آلمان به آمریکا افزایش یافته و آن ها چین را شریک بهتری نسبت به واشنگتن برمی شمارند.

به نوشته شماره دوشنبه روزنامه ایندیپندنت نتایج آنالیز های موسسه مردم نهاد آتلانتیک -بریج (از طرفداران پیشبرد روابط آمریکا با اروپا) به افزایش دیدگاه منفی مردم آلمان در رابطه با آمریکا اشاره می نماید به طوری که تنها 23.1 درصد بر این باورند که آمریکا شریکی بهتر برای کشورشان است. این آنالیز نشان داد که 42 درصد آلمانی ها، چین را شریکی قابل اعتمادتر نسبت به آمریکا به حساب می آورند.

معاون این موسسه آلمانی، در این زمینه گفت: با توجه به از دست رفتن بسیار زیاد اعتماد به آمریکا، ما باید بیشتر از همواره در مذاکرات با آمریکا و درباره این کشور شرکت کنیم.

بر اساس این گزارش، تعداد قابل توجهی از آلمانی ها بر این باورند که آلمان و آمریکا روابط ضعیفی دارند به طوری که 85 درصد گفتند این دو کشور رابطه منفی یا بسیار منفی دارند و تنها 10 درصد آلمانی ها روابط برلین-واشنگتن را بسیار مثبت یا نسبتا مثبت برشمردند.

به نوشته ایندیپندنت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان به روی کار آمدن رویکردی کاملا متفاوت با دیگر روسای جمهور این کشور در قبال اروپا اتخاذ نموده است. ترامپ بارها نسبت به بودجه ناتو ابراز نارضایتی نموده و از متحدان آمریکا مشارکت بیشتر در امور دفاعی را تقاضا نموده است.

این نظرسنجی در نوامبر (آذر) و دسامبر (دی) گذشته با شرکت 5 هزار نفر انجام شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 159

به "آلمانی ها هم به آمریکا بی اعتمادتر شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمانی ها هم به آمریکا بی اعتمادتر شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید