2 دستیار ارشد کاخ سفید از تیم ترامپ جدا می شوند

به گزارش کی آنلاین، ایسنا نوشت: رسانه های آمریکا گزارش دادند، با تدوام زنجیره استعفای مقامهای دولت این کشور، دو دستیار ارشد دیگر دونالد ترامپ از جمله مدیر امور کنگره در کاخ سفید استعفایشان را اعلام نموده اند.

2 دستیار ارشد کاخ سفید از تیم ترامپ جدا می شوند

به گزارش پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی گفت، شهیرا نایت، مدیر امور کنگره در کاخ سفید میخواهد از سمتش کناره گیری نموده و به سراغ شغلی در بخش خصوصی برود.

دونالد ترامپ در توئیتش نوشت، شهیرا نایت فردی برجسته برای ما و کشور ما بود و در بخش خصوصی نیز به موفقیت های چشمگیر دست پیدا خواهد نمود.

شهیرا نایت در پیشبرد قوانین ترامپ برای کاهش مالیات در کنگره در سال 2017 نقشی کلیدی ایفا کرد اما پیش از آن که 10 ماه پیش و در تابستان سال گذشته به این سمت منصوب گردد، پست قبلی خود را در شورای ملی اقتصاد آمریکا ترک کرد.

ترامپ تاریخ دقیق کناره گیری شهیرا نایت را معین نکرد اما حدس شده که او از زمانی که سال گذشته میلادی به کاخ سفید بازگشت، به دنبال استعفا بوده است چرا که تشدید اختلافات مابین کنگره و دولت آمریکا و نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده، باعث تضعیف نقش و کارکرد او و فرصتهایش برای یاری به تصویب قوانین شده بودند.

نایت که فرستاده دولت ترامپ به کنگره محسوب می شد، در بیانیه ای گفت، خدمت کردن به ترامپ برای او افتخاری بزرگ بوده است. او در این بیانیه نوشت: من همیشه قدردان تجربه ای که به دست آورده ام و مفتخر به دستاوردهایی که در کنار یک تیم با استعداد در کاخ سفید حاصل کردیم خواهم بود.

این در حالی است که کمی قبل از اعلام خبر استعفای شهیرا نایت، جانی دی استفانو، یک دستیار پرسابقه دیگر کاخ سفید نیز گفت، چند روز دیگر از سمتش کناره گیری نموده و به دنبال شغلی در بخش خصوصی می رود.

دی استفانو یکی از معدود دستیارانی است که از همان ابتدای دولت دونالد ترامپ تا کنون در کاخ سفید خدمت نموده است. او فرستاده دولت نزد جمهوری خواستار کنگره محسوب می شد. دی استفانو همچنین نقشی اساسی در تدوین راهبرد کاخ سفید در جریان انتخابات میاندوره ای سال 2018 کنگره داشته است. با این حال گمان برده می گردد او در آینده به کمپین ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 یاری کند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 207

به "2 دستیار ارشد کاخ سفید از تیم ترامپ جدا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 دستیار ارشد کاخ سفید از تیم ترامپ جدا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید