یک شاهزاده در راس وزارت انرژی عربستان

به گزارش کی آنلاین، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان از مدت ها پیش در هیئت سعودی در سازمان اوپک بوده و مهارت زیادی در بخش نفت دارد. او چیزی حدود ده ها سال سابقه فعالیت در این بخش را داراست.

یک شاهزاده در راس وزارت انرژی عربستان

تحلیل گران معتقدند، به نظر نمی رسد شاهزاده عبدالعزیز سیاست نفت عربستان را تغییری بدهد زیرا او به مذاکره درباره توافق کنونی بین اوپک و کشوهای غیرعضو برای کاهش فراوری جهانی نفت در حمایت از قیمت ها و تحقق توازن در بازار کمک نموده است.

شاهزاده عبدالعزیز در سال 2017 به عنوان وزیر مشاور در امور انرژی معین شد و از نزدیک با علی النعیمی، وزیر اسبق نفت به عنوان معاون او کار می کرد.

بعضی افراد مطلع می گویند، مهارت او بسیار بالاست به طوریکه توانست تابوی غیرممکن بودن معین اعضای خاندان سلطنتی در پست وزیر انرژی عربستان را بشکند.

منابع سعودی و دیپلمات ها می گویند، نظر غالب این است که خاندان حاکم در عربستان پست وزیر انرژی را بسیار مهم می دانند به حدی که معتقدند، سپردن آن به یکی از اعضای خاندان سلطنتی احتمالا در توازن قدرت دقیق در خاندان حاکمه اخلال ایجاد می نماید و سیاست نفتی کشور را در گرو مانورهای سیاسی قرار می دهد.

پست وزارت انرژی از سال 1960 شاهد پنج وزیر بوده که هیچ یک از اعضای خاندان سلطنتی نبوده اند.

در ماه گذشته میلادی عربستان وزارت صنایع و منابع معدنی را جدای از وزارت انرژی تاسیس کرد. قبل از تصمیم به انفصال این دو حوزه خالد الفالح، وزیر سابق انرژی بر بیش از نیمی از اقتصاد سعودی در وزارتخانه عظیم انرژی، صنایع و منابع معدنی که در سال 2016 برای کمک به هماهنگی اصلاحات جدید ادغام شد، نظارت می کرد. الفالح هفته گذشته نیز از ریاست شرکت نفتی آرامکو کنار گذاشته شد و یاسر الرمیان رئیس صندوق سرمایه گذاری دولتی جانشین او شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 345

به "یک شاهزاده در راس وزارت انرژی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شاهزاده در راس وزارت انرژی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید