کشته شدن 16 نظامی ترکیه در لیبی ، سفر السراج به ژنو

به گزارش کی آنلاین، مدیر تبلیغات جنگ نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر از کشته شدن 16 نظامی ترکیه ای درجریان درگیری های جنوب طرابلس اطلاع داد.

کشته شدن 16 نظامی ترکیه در لیبی ، سفر السراج به ژنو

اگر علاقمند به سفر با بهترین بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تارنمای اخبار لیبیا مدیر تبلیغات جنگ نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر گفت: در جریان درگیری های جنوب طرابلس تا به امروز 16 نظامی ترکیه توسط نیروهای این ارتش کشته شده اند.

سرهنگ خالد محجوب با اشاره به حمایت نظامی ترکیه از نیروهای دولت وفاق ملی (مدافعان طرابلس) گفت: رئیس جمهور ترکیه باید منتظر باشد که ما نظامیان بیشتری از این کشور در لیبی خواهیم کشت.

پیشتر رئیس جمهور ترکیه به کشته شدن بعضی از نظامیان این کشور در جریان نبرد طرابلس اعتراف نموده است.

بعضی از رسانه های لیبیایی اعلام نموده اند: یک فرمانده عالی رتبه ترکیه در جریان بمباران یک انبار مهمات در طرابلس توسط جنگنده های وابسته به نیروهای حفتر جان خود را از دست داد.

از سوی دیگر دولت وفاق ملی در صحفه خود در فضای مجازی فیسبوک بیان کرد: رئیس این دولت در چهل و سومین نشست دوره ای شورای حقوق بشر که فردا در ژنو برگزار می گردد، شرکت خواهد نمود.

به نوشته وبگاه خبری الوسط لیبیا در این نشست فایز السراج جدیدترین مسائل مربوط بشر به ویژه نقض حقوق شهروندان توسط نیروهای مهاجم به طرابلس را مطرح خواهد نمود.

قرار است رئیس دولت وفاق ملی با دبیرکل سازمان ملل در حاشیه نشست ژنو ملاقات و درباره حل و فصل بحران لیبی با او گفت وگو کند.

این رسانه لیبیایی در خبر دیگری نوشت: امیر قطر برای گفت وگو درباره جدیدترین تحولات لیبی از امروز سفر خود را به کشورهای اردن، تونس و الجزایر آغاز کرد.

قرار است شیخ تمیم بن حمد آل ثانی فردا وارد تونس گردد و با رئیس جمهور و سایر مقامات بلندپایه این کشور درباره تحولات شمال آفریقا از جمله بحران لیبی و گسترش روابط دوجانبه به گفت وگو بنشیند.

پس از این سفر، امیر قطر به دعوت عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر وارد این کشور خواهد شد و درباره راه های سرانجام دادن به بحران های منطقه ای با او گفت وگو خواهد نمود.

تبون گفته است الجزایر نقش میانجیگر را در بحران های منطقه ای از جمله بحران لیبی بازی می نماید و الجزیره نسبت به تمام گروه های لیبیایی موضع یکسانی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 696

به "کشته شدن 16 نظامی ترکیه در لیبی ، سفر السراج به ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 16 نظامی ترکیه در لیبی ، سفر السراج به ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید