کره شمالی، آمریکا را به انجام اقدامی شوک آور تهدید کرد

به گزارش کی آنلاین، رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه به آمریکا هشدار داد در صورت ادامه سیاست های خصمانه با اقدام شوک آور پیونگ یانگ روبرو خواهد شد.

کره شمالی، آمریکا را به انجام اقدامی شوک آور تهدید کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) اظهار داشت دلیلی وجود ندارد که کشورش وقفه اعمال شده علیه آزمایش های موشکی را ادامه دهد.

به نوشته راشاتودی، رهبر کره شمالی گفته کشورش به منظور مقابله با تجاوزگری آمریکا به توسعه بازداری هسته ای خود ادامه خواهد داد، اما میزان گسترش برنامه تسلیحاتی این کشور به دیدگاه آمریکا بستگی خواهد داشت.

کیم با سرزنش آمریکا به دلیل عدم صداقت در رایزنی ها بر سر رفع بخشی از تحریم ها مطالبات گنگستروار آمریکا را دلیل عدم حصول توافق میان دو کشور اعلام کرد.

رهبر کره شمالی همچنین گفته هر چه آمریکا بیشتر وقت تلف کند، بیشتر خودش را در برابر قدرت کره شمالی ناتوان خواهد یافت.

کیم گفته که کره شمالی یک سلاح راهبردی جدید را آماده رونمایی دارد و زمان رو به اتمام است، زیرا ممکن است پیونگ یانگ به سمت انجام اقدام واقعی شوک آور گام بردارد.

رهبر کره شمالی همچنین اظهار داشت کشورش دیگر خودش را به رعایت ممنوعیت های خودخوانده برای انجام آزمایش موشک های دوربرد ملزم نمی داند زیرا آمریکا انجام آزمایش های نظامی با کره جنوبی را ادامه داده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، رهبر کره شمالی وعده داد در صورتی که آمریکا دست از رویکرد خصمانه خود برندارد به زودی پیونگ یانگ اقدامی شوک آور انجام خواهد داد. او تهدید کرد که پیونگ یانگ به زودی از یک سلاح راهبردی جدید رونمایی خواهد کرد.

پیش از این خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده بود کیم در جلسه ای که دوشنبه برگزار شده خواستار اقدامات متقابل دپیلماتیک و نظامی برای حراست از امنیت این کشور شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه حکومتی کره شمالی گزارش داد کیم این اظهارات را پیش از فرا رسیدن ضرب الاجل خود به واشنگتن در خصوص مذاکرات هسته ای مطرح کرده است.

رهبر کره شمالی در جمع مقام های ارشد حزب حاکم در پیونگ یانگ خواستار اتخاذ اقداماتی برای بازسازی اقتصاد و اقدامات متقابل دیپلماتیک و نظامی برای محافظت از استقلال و امنیت کشورش شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشته اعضای ارشد حزب حاکم بررسی سندی مهم را ادامه خواهند داد. این رسانه توضیح بیشتری درباره اینکه این سند چیست ارائه نکرده است.

گفت وگوهای هسته ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم و دونالد ترامپ در هانوی در آغاز سال جاری میلادی به بن بست برخورد.

پیونگ یانگ خواستار کاهش تحریم های بین المللی وضع شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ یانگ در جهت خلع سلاح هسته ای منوط کرده است.

در روزهای اخیر کره شمالی تهدید کرده در صورتی که آمریکا پیشنهاد تازه ای برای باز شدن قفل مذاکرات هسته ای ارائه نکند، یک هدیه کریسمس برای این کشور خواهد داشت.

این تهدید باعث ایجاد برآورد هایی شده بود مبنی بر اینکه پیونگ یانگ ممکن است به وقفه چندین ماهه بر سر آزمایش موشک های قاره پیما انتها دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 687

به "کره شمالی، آمریکا را به انجام اقدامی شوک آور تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی، آمریکا را به انجام اقدامی شوک آور تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید