چرا کرونا در بچه ها علائم خفیف تری دارد؟

به گزارش کی آنلاین، حدود چهار درصد از بچه ها هیچ نشانه ای از بیماری را از خود بروز ندادند. تنها نیمی از آنان، 51 درصد، دچار نوع خفیف بیماری شدند و شرایط بدنی در 39 درصد از موارد ملایم گزارش شده است.

چرا کرونا در بچه ها علائم خفیف تری دارد؟

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

احتمال ابتلای بچه ها به کروناویروس بسیار کمتر از بزرگسالان است

تحقیقات جدید حاکی است که احتمال ابتلای بچه ها به کووید-19 کمتر است و در صورتی که به ویروس کرونا مبتلا شوند رنج کمتری را تحمل می نمایند. مطالعات می گویند در بعضی موارد حتی علائم بیماری در بچه ها بروز نیافته است.

تحقیقی که در نشریه پدایتریکز انتشار یافته، به شدت علائم بیماری در 2314 کودک در چین پرداخته که مشکوک به ابتلا به کووید-19 بوده اند. این تحقیق می گوید که نشانه های عفونت در این بچه ها نسبت به آنچه که در بزرگسالان مشاهده شده، ملایم تر بوده است.

حدود چهار درصد از بچه ها هیچ نشانه ای از بیماری را از خود بروز ندادند. تنها نیمی از آنان، 51 درصد، دچار نوع خفیف بیماری شدند و شرایط بدنی در 39 درصد از موارد ملایم گزارش شده است. شش درصد به جامانده حالشان وخیم یا در شرایط بحرانی بوده است. در مقایسه، 18 و نیم درصد از موارد ابتلا در میان بزرگسالان در چین، نوع حاد بیماری بوده است.

نویسنده تحقیق می گوید: دلیل این که موارد کووید-19 در بچه ها نسبت به بزرگسالان ملایم بوده، هنوز تعیین نیست. شاید به میزان تماس و شاخص های میزبان ربط داشته باشد. معمولا از بچه ها در خانه به خوبی مراقبت می گردد و فرصت این که خودشان را در معرض پاتوژن ها و یا بیماران قرار دهند، نسبتا کمتر است.

بسیاری از بچه ها در شرایطی قرار نمی گیرند که بیماری عفونی در آن ها خطرناک گردد. به گفته پژوهشگران، سطح آنتی بادی ها در بدن بچه ها بالاتر است و باعث می گردد که در مراحل ابتدایی بیماری، واکنش کافی نشان دهند تا از بروز علائم وخیم تر جلوگیری گردد. سیستم ایمنی بدنشان احتمالا پاسخ متفاوتی می دهد و یا شاید ویروس به سلول های بچه ها به شکل متفاوتی حمله می نماید.

در میان افراد زیر 18 سال، احتمال وخامت شرایط در میان کم سن ترین ها بالاتر بوده است. در تقسیم بندی سنی، 10 و شش دهم درصد موارد از مبتلایان نوزاد حالشان نسبت به هفت و سه دهم درصد بچه ها یک تا یک سال و نیمه، وخیم تر بود و این حالت با افزایش سن کمتر و کمتر می گردد.

یک تحقیق دیگر، که در نشریه نیچر مدیسین منتشر شده می گوید عفونت ها اشکال گوناگون دارند. این تحقیق 745 کودک و سه هزار و 174 بزرگسال را آزمایش نموده که با بیماران در تماس بوده اند و یا در خانواده شان شاهد بروز بیماری بوده اند.

جواب آزمایش 111 بزرگسال برابر با سه و نیم درصد موارد کل، مثبت درآمد. در حالی که تنها ده درصد از بچه ها به ویروس جواب مثبت نشان دادند که برابر است با یک و سه دهم درصد. به نظر می رسد که آنان در حالت غیرمصون، کمتر به ویروس مبتلا می شوند.

در حالی که این تحقیقات که در مناطق کلی و در دوره زمانی کوتاهی انجام شده، حاکی از تاثیر دریافت کمتر بچه ها است، اما در میان قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، بچه ها نیز دیده می شوند. یک کودک 14 ساله در چین بر اثر ابتلا به بیماری جان باخت، هرچند تعیین نیست که آیا به بیماری دیگری نیز دچار بوده است یا خیر.

همزمان در این هفته، فرانسیسکو گارسیا، مربی 21 ساله فوتبال در اسپانیا بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باخت. او بدون آن که بداند به نوعی از سرطان خون مبتلا بود.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 898

به "چرا کرونا در بچه ها علائم خفیف تری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کرونا در بچه ها علائم خفیف تری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید