چاووش اوغلو: روسیه اطمینان داد به برج های دیده بانی شمال سوریه حمله نشود

به گزارش کی آنلاین، وزیر خارجه ترکیه تاکید نمود، روسیه به آنکارا اطمینان داده است که به نیروهای بشار اسد اجازه حمله به برج های دیده بانی در شمال سوریه را ندهد.

چاووش اوغلو: روسیه اطمینان داد به برج های دیده بانی شمال سوریه حمله نشود

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنان مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه آدینه در میزگرد موسسه امور بین المللی نروژ در سفر رسمی به این کشور مطرح شد. چاووش اوغلو با بیان اینکه نیروهای سوری به صورت مستقیم برج های دیده بانی ترکیه در حومه ادلب را هدف نمی گیرند، تاکید نمود: ما این مساله را با روسیه در میان گذاشته ایم. ما هیچ برنامه ای برای خارج کردن نیروهایمان از این نقاط نداریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه مدعی شد، اگر نیروهای سوری به حملاتشان در ادلب ادامه دهند دنیا ممکن است شاهد یک فاجعه انسانی بدتر از حلب باشد. وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی هنوز ساکت است. ما احتیاج داریم تا حمایت جامعه بین المللی را ببینیم. آن ها باید صدایشان را بالا ببرند، در غیر اینصورت پیامدهای مستقیمی در انتظار امنیت اروپاست.

ترکیه و روسیه سپتامبر سال گذشته برای تبدیل ادلب به منطقه کاهش تنش توافق کردند. طبق توافق، گروه های اپوزیسیون در ادلب در همان مناطقی که اکنون حضور دارند باقی می مانند، در حالیکه روسیه و ترکیه گشت زنی مشترک در این مناطق برای جلوگیری از شروع دوباره درگیری ها انجام می دهند.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنانش سنت دیرینه رایزنی و همکاری میان کشورش و نروژ را ستود و گفت، آنکارا و اسلو دو کشور مهم شریک در ناتو هستند. او در پیامی توییتری نوشت، همکاری ریشه ای میان ترکیه و نروژ برای امنیت و دفاع ناتو و اروپا اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 364

به "چاووش اوغلو: روسیه اطمینان داد به برج های دیده بانی شمال سوریه حمله نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: روسیه اطمینان داد به برج های دیده بانی شمال سوریه حمله نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید