پیگیری خبرنگاران نتیجه داد؛ پشتیبانی دولت پاکستان از زائران سرگردان در مشهد شروع شد

به گزارش کی آنلاین، به دنبال انتشار گزارش شرایط اسفبار زائران پاکستانی در شهرهای ایران که پس از شیوع کرونا با بسته شدن مرز روبرو شده اند، دولت اسلام آباد برای حمایت از آنها به میدان آمد.

پیگیری خبرنگاران نتیجه داد؛ پشتیبانی دولت پاکستان از زائران سرگردان در مشهد شروع شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، از روز گذشته و پس از وصول شکایت هایی از سوی زائران پاکستانی که به دلیل شیوع کرونا زیر اهرم فشار خارج شدن از ایران و بسته شدن مرز از سوی پاکستان قرار گرفته بودند پیگیری ویژه خبرنگاران برای حمایت از این قشر مظلوم شروع شد.

تعدادی از زائرین پاکستانی که عدد آنها در شهرهای قم و مشهد به حدود هزار نفر می رسد نتوانستند در مدت زمان محدود اعلام شده توسط دولت پاکستان خود را به مرز میرجاوه برسانند و اینک که در شرف اتمام مدت ویزای خود هستند مرز زمینی را بسته می یابند و از سوی دیگر تمام پروازهای بین دو کشور لغو شده و امکان بازگشت به کشورشان را ندارند.

این زوار که اکثرا از قشر ضعیف جامعه هستند با مشکل کمبود بودجه و اتمام آن نیز روبرو بودند زیرا سفر به شکل برنامه ریزی نشده ای طولانی شد. روز گذشته عده ای از این زوار با اجتماع مقابل کنسولگری پاکستان در مشهد مقدس خواهان حل مشکل خود شدند.

خبرنگاران ضمن انتشار گزارش مسائل زائران از روز گذشته کوشش خود را برای دریافت ارتباط با مسئولین دولت اسلام آباد شروع کرد و به لطف حق تعالی صبح امروز پیروز شد حمایت کامل دولت اسلام آباد ونمایندگی این کشور در مشهد را برای پذیرایی از 230 زائر تا زمان برقراری پرواز بین دو کشور جلب کند.

طبق اعلام مسئولین پاکستانی، نمایندگان پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی ترین همسایه که پیش از این نیز برای خدمت رسانی میدانی به زوار اعلام آمادگی نموده بودند مسئول اسکان و پذیرایی از زوار خواهند شد.

قرار است زائرین پاکستانی در اقامت گاه و هتل های مناسب در اطراف حرم مطهر رضوی اسکان داده شوند و روزانه سه وعده غذا آنها نیز توسط دولت پاکستان تامین گردد.

خبرنگاران پیش از این نیز به عنوان یک رسانه مردمی برای حل مسائل زائرین از جمله مسائل پیش روی ویزای آنها اقدام نموده بود که تسهیلاتی در این زمینه حاصل شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 853

به "پیگیری خبرنگاران نتیجه داد؛ پشتیبانی دولت پاکستان از زائران سرگردان در مشهد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری خبرنگاران نتیجه داد؛ پشتیبانی دولت پاکستان از زائران سرگردان در مشهد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید