پوتین از همتای اوکراینی برای شرکت در جشن روز پیروزی دعوت کرد

به گزارش کی آنلاین، مشاور پوتین بیان کرد، تاکنون 17 تن از رهبران دنیا دعوت روسیه برای شرکت در مراسم بزرگداشت هفتادوپنجمین سالگرد پیروزی در جنگ دنیای دوم (9 ماه مه سال 2020) را پذیرفته اند و رئیس جمهوری اوکراین نیز به این مراسم دعوت شده است.

پوتین از همتای اوکراینی برای شرکت در جشن روز پیروزی دعوت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت که در حال حاضر 17 تن از رهبران کشورهای مختلف دعوت این کشور برای شرکت در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم در نهم ماه مه سال 2020 به مسکو را پذیرفته اند. به گفته وی، بدین ترتیب انتظار می رود که این مراسم به یک رویداد بین المللی بزرگ تبدیل گردد

اوشاکوف ازجمله رهبران کشورهایی که دعوت مسکو برای شرکت در این مراسم باشکوه را قبول نموده اند از سران کشورهای هند، کوبا، فرانسه، جمهوری چک، ونزوئلا، بلاروس، ارمنستان، مولداوی، صربستان و بسیاری از روسای جمهوری کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع نام برد.

مشاور پوتین در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره امکان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، گفت: آمریکایی ها هنوز به دعوتنامه رسمی دولت روسیه برای این منظور پاسخی نداده اند.

این مقام کرملین در عین حال یادآور شد که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

در همین رابطه دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل نیز اظهار داشت که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دعوت رسمی مقامات مسکو برای شرکت در جشن روز پیروزی در سال 2020 را پذیرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 301

به "پوتین از همتای اوکراینی برای شرکت در جشن روز پیروزی دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین از همتای اوکراینی برای شرکت در جشن روز پیروزی دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید