پمپئو: کنسولگری چین در هوستون تگزاس یک قطب جاسوسی بود

به گزارش کی آنلاین، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی تازه مدعی شد که کنسولگری چین در شهر هوستون ایالت تگزاس یک قطب جاسوسی و محلی برای سرقت مالکیت معنوی بود.

پمپئو: کنسولگری چین در هوستون تگزاس یک قطب جاسوسی بود

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه در یک سخنرانی در کتابخانه ریچارد نیکسون در شهر یوربا لیندا ایالت کالیفرنیا مدعی شد که کنسولگری چین در شهر هیوستون تگزاس یک قطب جاسوسی و محلی سرقت مالکیت معنوی بود.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که چین مالکیتهای معنوی ممتاز و اسرار تجاری ما را با ارزشی بالغ بر میلیونها فرصت شغلی در سرتاسر آمریکا به سرقت برده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون ذکر نام کشوری معین مدعی شد که یکی از متحدان ناتو به دلیل ترس در برابر چین ایستادگی نمی کند.

وی در ادامه افزود که مأموریت زمان ما، تضمین آزادی ما از حزب کمونیست چین است. وی در این سخنرانی شرکت فناوری و چندملیتی هوآوی را یک یک تهدید امنیتی ملی خواند که متناسب با آن دست به اقدام خواهد زد.

گفتنی است که دولت آمریکا شامگاه سه شنبه به دیپلماتهای چین دستور داد ظرف 72 ساعت کنسولگری چین در شهر هیوستون ایالت تگزاس آمریکا را تعطیل کنند. مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص علت این تعطیلی مدعی شد: [چین] سالهاست که در حوزه جاسوسی گسترده و غیرقانونی و انجام عملیاتهای نفوذ در سرتاسر آمریکا علیه مقامات دولت و شهروندان این کشور فعالیت دارد.

در مقابل، سفارت جمهوری خلق چین در آمریکا روز چهارشنبه تصمیم مقامات واشنگتن برای تعطیلی کنسولگری در هیوستون را یک اقدام تحریک آمیز سیاسی خوانده و آن را محکوم کرد و هشدار داد که در صورت عدم لغو تصمیم مذکور از سوی دولت آمریکا، پکن نیز با اقدام قانونی و لازم واکنش نشان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1128

به "پمپئو: کنسولگری چین در هوستون تگزاس یک قطب جاسوسی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: کنسولگری چین در هوستون تگزاس یک قطب جاسوسی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید