پلیس تایلند مانع جمع های اعتراضی در سالروز حاکمیت خونتا شد

به گزارش کی آنلاین، پلیس تایلند امروز سه شنبه از برگزاری تجمع فعالال دموکراسی خواه که به چهار سال حاکمیت خونتا اعتراض داشته و درخواست برگزاری انتخابات پارلمانی دارند، ممانعت به عمل آوردند.

پلیس تایلند مانع جمع های اعتراضی در سالروز حاکمیت خونتا شد

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حدود 3200 افسر پلیس برای متفرق کردن حدود 200 معترض که قصد داشتند از محوطه دانشگاه بانکوک به سمت ساختمان دولت حرکت نمایند، مستقر شدند. معترضان در مواجهه با موانع و صفوف پلیس با بلندگو به مصاف آنها رفتند و کوشش کردند تا صدایشان بلندتر از فریادهای هشدارآمیز پلیس باشد.

پلیس تایلند تاکید داشت چنین تجمعاتی به وجهه این کشور لطمه زده، گردشگران را می ترساند و موجب ازدحام می گردد. با این حال یکی از فعالان تاکید نمود معترضان کوتاه نمی آیند. امروز چهارمین سالروز کودتای خونین در سال 2014 است که دولت منتخب تایلند را سرنگون کرد.

خونتای تایلند وعده اصلاحات و برقراری سازش در این کشور جنوب شرق آسیا را می دهد اما حاکمیت آن با رسوایی فساد و تعلیق های پیاپی انتخابات وعده داده شده، همراه بوده است. این معترضان که عمدتا میان سال و سالخورده بودند و از سوی فعالان دانشجویی راهنمایی می شدند، در چند ماه گذشته اعتراضات مشابهی برگزار کردند و از خونتا خواستند تا انتخابات جدید برگزار کند.

این دولت نظامی تجمع های سیاسی بالای پنج نفر را منع نموده است. تازه ترین وعده آن برگزاری انتخابات در فوریه سال آینده میلادی است. تحلیلگران معتقدند پرایوث چان-اوچا، رهبر خونتا و نخست وزیر کنونی تایلند، درصدد است تا حتی اگر انتخابات برگزار گردید سلطه قدرتمند خودش را حفظ کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 639

به "پلیس تایلند مانع جمع های اعتراضی در سالروز حاکمیت خونتا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس تایلند مانع جمع های اعتراضی در سالروز حاکمیت خونتا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید