وعده عون برای محاکمه و مجازات عامل انفجارهای بیروت

به گزارش کی آنلاین، ایرنا نوشت: میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز چهارشنبه ضمن بازدید از محل انفجار عصر گذشته در بندر بیروت، در نشست کابینه گفت: تحقیقات برای روشن شدن ابعاد و ابهامات انفجار ادامه دارد و مسئولان مقصر در این امر محاکمه خواهند شد.

وعده عون برای محاکمه و مجازات عامل انفجارهای بیروت

به گزارش رسانه های لبنان، عون در نشست امروز کابینه گفت: نمی توان با هیچ حرف و سختی وحشت فاجعه دیشب بیروت را توصیف کرد. فاجعه ای که پایتخت را به شهری ویران شده تبدیل کرد. اکنون زمان حزن و اندوه برای شهدا و زخمی ها و افراد مفقود شده است. این شوک بزرگی برای همه لبنانی ها بود. من آن ها را به همبستگی و اتحاد برای پشت سرگذاشتن عواقب و آثار این فاجعه می خوانم.

وی گفت: مصمم هستیم که در اسرع وقت ممکن فرایند تحقیقات را برای مشخص شدن ابعاد، ابهامات و شرایط موجود ادامه دهیم و مسئولان و مقصران این انفجار را محاکمه کنیم و سخت ترین مجازات ها را برایشان در نظر بگیریم. همچنین نتایج تحقیقات را که کمیته حقیقت یاب قرار است انجام دهد در نهایت شفافیت اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهوری لبنان از لبنانی هایی که برای ارائه کمک و حمایت به محل انفجار و بیمارستان آمده اند قدرانی کرد و گفت آنها با این اقدام تصویری از مهین پرستی و خیرخواهی برای کشورشان را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه گفت: از مسئولان کشورهای دوست و برادر که با ما تماس گرفتند و حمایت و پشتیبانی خود را از ملت لبنان اعلام کردند، قدردانی می کنم و از آن ها می خواهم که هرچه سریعتر کمک های خود را برای پشتیبانی از بیمارستان ها و خانواده های آسیب دیده ارسال کنند.

به گزارش رسانه های لبنان، عون قبل از ظهر امروز همراه با جوزف عون فرمانده ارتش از محل انفجار بندر بیروت دیدن کرد و در جریان گزارش ریمون خطار مدیرکل دفاع مدنی و شماری از مسئولان و افسران در خصوص میزان خسارت ها و آسیب های وارده در اثر این انفجار و نیز فرایند عملیات امدادرسانی قرار گرفت.

در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر دیروز (سه شنبه) انفجار مهیبی رخ داد. که بر اساس آخرین آمار تا به امروز 100 کشته و بیش از 4 هزار زخمی بر جای گذاشته است.

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با صدور پیام هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع انفجار در بندر بیروت پایتخت لبنان در عصر سه شنبه که 100 کشته و بیش از 5 هزار زخمی به دنبال داشت، ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1146

به "وعده عون برای محاکمه و مجازات عامل انفجارهای بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده عون برای محاکمه و مجازات عامل انفجارهای بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید