واکنش روسیه به تبادل اسرای طرفین مناقشه در یمن

به گزارش کی آنلاین، وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که کاهش شدت درگیری های نظامی در یمن و توافقات بین طرفین این مناقشه برای تبادل اسراء می تواند به کاهش مسائل انسانی و ایجاد جو لازم برای تقویت اعتماد در منطقه یاری کند.

واکنش روسیه به تبادل اسرای طرفین مناقشه در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای گفت که کاهش شدت درگیری ها در یمن و تبادل اسراء بین طرفین مناقشه به کاهش مسائل انسانی و ایجاد جو لازم برای تقویت اعتماد بین طرفین یاری می نماید.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: اعلام تصمیم رهبران ائتلاف عربستان سعودی برای آزادسازی افراد به اسارت گرفته شده از جنبش انصارالله و همچنین تسهیل در محدودیت های سازمان بهداشت جهانی در خارج کردن زخمی ها و بیمارانی که حالشان وخیم است، تنها می تواند مورد حمایت قرار بگیرد. مقامات مسکو از چنین اقداماتی از سوی طرفین درگیر در یمن استقبال می نماید و معتقد است که این اقدامات به برطرف مسائل انسانی در یمن، کاهش شدت درگیری ها و بوجود آمدن شرایط لازم برای تقویت اعتماد و حرکت به سمت حل و فصل سیاسی-دیپلماتیک مسائل یاری خواهد نمود.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه از کاهش درگیری های مسلحانه و حملات هوایی به مواضع نیروهای انصارالله و همچنین حملات موشکی این نیروها به خاک عربستان ابراز رضایت نموده و یادآور شده است، به رغم بعضی حوادث مجزا، در مجموع رژیم آتش بس در شهر بندری الحدیده در سواحل دریای سرخ رعایت می گردد و در سایه توافقات به دست آمده در رابطه با استفاده از عوارض گمرکی برای پرداخت حقوق کارمندان، عملاً رفت و آمد و بارگیری کشتی های تجاری در این بندر از سر گرفته شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: طرف روسی از تمامی طرفین مناقشه در یمن می خواهد تا تمام کوشش خود را برای پیشرفت مثبت در حل و فصل اوضاع و حرکت به سمت توقف کامل درگیری های نظامی، تحت نظارت سازمان ملل انجام دهند. مقامات مسکو همچنان بر این عقیده هستند چنین اوضاعی نه تنها به نفع مردم یمن و حل مسائل انسانی در این کشور می گردد، بلکه امنیت کشورهای منطقه را نیز تامین خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 580

به "واکنش روسیه به تبادل اسرای طرفین مناقشه در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به تبادل اسرای طرفین مناقشه در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید