واکنش رئیس پلیس پایتخت به طفره کلانتری ها از ثبت شکایت شهروندان

به گزارش کی آنلاین، بازار شایعه پراکنی در فضای مجازی همیشه داغ است. اما این بار شایعه ای عجیب درباره ارزشیابی کلانتری ها منتشر شد. این شایعه درباره عدم ثبت شکایت شهروندان در کلانتری ها برای کاهش تعداد شکایت هایشان بود. همچنین گفته شد کلانتری هایی که تعداد شکایت های بالایی دارند، نمره منفی می گیرند؛ بنابراین آن ها از ثبت شکایت جلوگیری می کنند.

واکنش رئیس پلیس پایتخت به طفره کلانتری ها از ثبت شکایت شهروندان

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت، با اشاره به این شایعه گفت: هنگامی که شهروندان با سامانه 110 تماس می گیرند، تماس آن ها ثبت می شود. سامانه 110 زیر نظر مجموعه معاونت عملیات پلیس اداره می شود و پس از ثبت درخواست شهروندان، این سامانه موارد را به کلانتری ها ارجاع می دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کلانتری ها می توانند از ثبت شکایت امتناع کنند، گفت: کلانتری ها هیچ راه گریزی از ثبت درخواست یا شکایات ندارند و این مسئله حقیقت ندارد.

سردار رحیمی افزود: ایجاد معاونت های مختلف در پلیس باعث شده ثبت کننده، ارجاع کننده و مسئول رسیدگی یک نفر نباشد تا در این امر اخلالی به وجود نیاید.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره چگونگی ثبت نمره منفی برای کلانتری ها اظهار کرد: از کلانتری ها درباره چرایی افزایش وقوع جرم در حوزه آن ها پرسیده نمی شود. اما اگر کشفیات آن ها کم باشد، نفره منفی کسب می کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 558

به "واکنش رئیس پلیس پایتخت به طفره کلانتری ها از ثبت شکایت شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس پلیس پایتخت به طفره کلانتری ها از ثبت شکایت شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید