واشنگتن خود را آماده موشک تازه پیونگ یانگ می نماید

به گزارش کی آنلاین، ایسنا نوشت:مقام های اطلاعاتی و نظامی آمریکا خود را برای آزمایش قریب الوقوع موشک های بالستیک بین قاره ای کره شمالی آماده می نمایند.

واشنگتن خود را آماده موشک تازه پیونگ یانگ می نماید

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این فرایند در حالی اجرا شده که مذاکرات اتمی بین آمریکا و کره شمالی همچنان متوقف است و کره شمالی موشک بالستیکی را آزمایش کرد که قابلیت هدف گیری خاک آمریکا را دارد؛ این یک شکست در اقدامات دولت ترامپ برای متقاعد کردن دولت پیونگ یانگ برای دست کشیدن از برنامه های اتمی و موشکی است.

اگرچه ترامپ اغلب عدم انجام آزمایش های موشکی از سوی کره شمالی را نشانه ای از قدرت دیپلماتیک خود عنوان نموده اما مقام های آمریکایی می گویند، از سرگیری این آزمایش ها توسط کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی، گزینه های زیادی برای کاخ سفید باقی نمی گذارد و لغو تحریم ها چندان محتمل به نظر نخواهد رسید.

مقام های نظامی گفته اند برنامه ای برای انهدام موشک ها از سکوی پرتاب یا رهیگیری آنها در جو ندارند. در صورت انجام هر آزمایش دیگری ایالات متحده احتمالا شورای امنیت سازمان ملل را برای تشدید تحریم ها تحت فشار بگذارد؛ استراتژی که برای دو دهه برای متوقف کردن لفاظی های خصمانه و پیشرفت برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی ناکام مانده است.

ترامپ و رهبر کره شمالی در فوریه امسال میلادی در ویتنام ملاقات داشتند که بدون توافق انتها یافت. کره شمالی توقف مذاکرات را اقدامات تحریک آمیز نظامی و سیاسی از سوی واشنگتن می داند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 647

به "واشنگتن خود را آماده موشک تازه پیونگ یانگ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن خود را آماده موشک تازه پیونگ یانگ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید