نیویورک تایمز: آمریکا نتوانسته 50 زندانی ارزشمند داعش را در اختیار بگیرد

به گزارش کی آنلاین، ارتش آمریکا به دنبال بازداشت حدود 50 زندانی ارزشمند داعش بوده و قصد داشته آن ها را برای پیگرد قانونی به جای دیگری منتقل کند اما نمودها از تحویل آن ها به آمریکا امتناع نموده اند.

نیویورک تایمز: آمریکا نتوانسته 50 زندانی ارزشمند داعش را در اختیار بگیرد

داعش

روزنامه نیویورک تایمز گزارش نموده است که همزمان با پیشروی ترکیه و نیروهای تحت حمایت آن در سوریه در مواضع نمودها، نیروهای کرد سوریه در حال ترک اردوگاه های بازداشت شمال این کشور هستند.

این گزارش به نقل از مدیر یک اردوگاه بازداشت بزرگ در شهر عین عیسی در جنوبی ترین قسمت منطقه امنی که ترکیه به دنبال ایجاد آن در سوریه است، می افزاید، این اردوگاه پس از یک حمله هوایی از سوی ترکیه، بدون نگهبان رها شد.

نیویورک تایمز

هرج و مرجی که به دنبال این حمله هوایی به وجود آمد اجازه داد که بیش از 500 تن از خانواده های نیروهای داعش فرار نمایند. مقامات کرد همچنین گزارش نموده اند که یک پرچم داعش در منطقه ای که نامی از آن برده نشده، میان این اردوگاه بازداشت و مرز ترکیه افراشته شده است.

یک گزارش که از سوی روزنامه گاردین منتشر شده اما اظهار نموده است که شمار خویشاوندان اعضای داعش که طی این حادثه فرار نموده اند، نزدیک به 750 تن است.

این گزارش به نقل از دو مقام آمریکایی آورده است، پس از آنکه نمودها از همکاری با آمریکایی ها سر باز زدند، ارتش آمریکا نتوانسته دست کم 50 تن از اعضای ارزشمند داعش را که در حبس نمودها بوده اند، در بازداشت خود بگیرد.

نمودهای سوریه

این مقامات افزودند، نیروهای آمریکا تنها دو تن از اعضای انگلیسی داعش را بازداشت و طبق برنامه روشنی که برای انتقال این نیروهای به خاک آمریکا برای پیگرد قانونی آنان تنظیم شده، به این کشور منتقل نموده اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را بر سر خروج حدود 100 نیروی آمریکایی از منطقه تحت کنترل نمودها در شمال سوریه متهم می نمایند.

بنا بر این گزارش، این نیروها این اقدام ترامپ را خیانت علیه خودشان قلمداد می نمایند. نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در اقدامی تلافی جویانه به پنتاگون اجازه نداده اند که به حدود 50 داعشی ارزشمندی که خواهان بازداشت و انتقال آن ها بوده، دسترسی پیدا کند.

طبق گفته های منابع خبری روزنامه نیویورک تایمز، اکنون به خاطر حمله ترکیه برای آمریکا غیرممکن است که بتواند آن ها را از سوریه خارج کند.

نمودها شبکه ای از زندان ها و اردوگاه های بازداشت را در شمال رود فرات ایجاد نموده بودند تا بازداشتی های داعش و خانواده های آنان را در آنجا نگهداری نمایند.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، این شبکه زندان ها حدود 11 هزار نیروی داعش را که بیشتر آن ها عرب های سوری و عراقی هستند، در خود جای داده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش نموده، حدود 70 هزار زن و کودک که گفته می گردد اعضای خانواده نیروهای داعش هستند، در زندان های کرد بازداشت هستند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 471

به "نیویورک تایمز: آمریکا نتوانسته 50 زندانی ارزشمند داعش را در اختیار بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: آمریکا نتوانسته 50 زندانی ارزشمند داعش را در اختیار بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید