نیوزویک: 11 تا 14 راکت به پایگاه K-1 در عراق شلیک شده است

به گزارش کی آنلاین، پایگاه خبری نیوزویک به نقل از مقامات پنتاگون از کشف یک سیستم راکت انداز چندمنظوره در نزدیکی پایگاه K-1 که روز گذشته مورد حمله موشکی قرار گرفته است، اطلاع داد.

نیوزویک: 11 تا 14 راکت به پایگاه K-1 در عراق شلیک شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع امنیتی شامگاه آدینه در عراق از اصابت چند خمپاره به پایگاه نظامی k1 در استان کرکوک این کشور (شمال بغداد) و کشته شدن یک نیروی پیمانی آمریکایی خبر دادند.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش بامداد شنبه (به وقت تهران) گزارش های پیشتر منتشرشده درباره کشته شدن این نیروی پیمانی آمریکا در حمله راکتی به پایگاه نظامی K1 در استان کرکوک عراق را تأیید کرد.

پایگاه خبری نیوزویک آدینه شب به نقل از مقامات پنتاگون در این زمینه نوشت: به دنبال این حمله خمپاره ای چندین نیروی آمریکایی و عراقی نیز مجروح شده اند.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که خواسته نامش فاش نشود به نیوزویک گفت: اندکی بعد از این حمله، یک سیستم راکت انداز چندمنظوره در نزدیکی پایگاه K-1 پیدا شده است، و براساس تخمین اولیه حدودا بین 11 تا 14 راکت به پایگاه شلیک شده است. یک راکت نیز به یک انبار مهمات برخورد نموده است و باعث آتش سوزی داخل پایگاه شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد، حداقل 30 راکت به پایگاه k-1 شلیک شده است که یکی از آنها به انبار مهمات اصابت نموده و منجر به انفجار و آتش سوزی بیشتر شده است. این مقام آمریکایی این حمله را یکی از بزرگترین حملات راکتی در نوع خود خوانده است.

این حمله ساعت 7:20 دقیقه به وقت عراق در روز 27 دسامبر اجرا شده است.

براساس این گزارش، پنتاگون تا کنون کسی را مسئول این حملات معرفی ننموده است و هیچ گروهی نیز تا کنون مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

نیوزویک در ادامه مدعی شده است که پنتاگون معتقد است که گروههای مورد حمایت ایران مسئول این حمله هستند. علاوه بر آن چندین گروه شبه نظامی شیعه و گروههای دیگر از جمله گروه تروریستی داعش که مخالف حضور نظامی آمریکا در عراق هستند طی ماههای گذشته به حملات خود به نیروهای آمریکایی ادامه داده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 672

به "نیوزویک: 11 تا 14 راکت به پایگاه K-1 در عراق شلیک شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزویک: 11 تا 14 راکت به پایگاه K-1 در عراق شلیک شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید