نماینده رئیس جمهور آمریکا به سئول می رود

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، استفان بیگان نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات با کره شمالی با هدف احیای مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ به کره جنوبی سفر خواهد کرد.

نماینده رئیس جمهور آمریکا به سئول می رود

گفته شده که نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی سه شنبه هفته آینده به همراه هیأتی از وزارت خارجه با مقامات کره جنوبی درباره کره شمالی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

پیش از این، استفان بیگان که قائم مقام وزارت خارجه آمریکا هم هست، در جریان یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی به میزبانی اندیشکده بنیاد آلمانی مارشال درباره احتمال دیدار مجدد سران آمریکا و کره شمالی گفته بود: به نظر من شاید (انجام چنین دیداری) در حد فاصل الان و انتخابات (ریاست جمهوری) آمریکا شاید بعید باشد.

این مقام آمریکایی اعلام کرده بود که با توجه به تأثیرات شیوع ویروس کرونا بر کل جهان، تصور وضعیتی که در آن امکان برگزاری نشستی با حضور مقام های واشنگتن و پیونگ یانگ، سخت است، اما آمریکا همچنان برای تعامل آمادگی دارد.

به گفته کارشناسان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر آن بود که از راه بازکردن باب مذاکره با کره شمالی، در عرصه سیاست خارجی به دستاوردی برسد که راستا او را برای پیروزی در انتخابات 2020 هموار کند، اما اقدامات اخیر کره شمالی به ویژه آنها که به تشدید تنش با کره جنوبی منجر شده است؛ گویای ناکامی ترامپ در رسیدن به این هدف است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1099

به "نماینده رئیس جمهور آمریکا به سئول می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده رئیس جمهور آمریکا به سئول می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید