نخست وزیر ایرلند: حصول توافق برگزیت تا هفته آینده بسیار سخت است

به گزارش کی آنلاین، نخست وزیر ایرلند تاکید نمود که با وجود شکاف های بزرگ، تضمین توافق برگزیت تا هفته آینده سخت خواهد بود.

نخست وزیر ایرلند: حصول توافق برگزیت تا هفته آینده بسیار سخت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لئو وارادکار نخست وزیر ایرلند روز سه شنبه در پی تماس تلفنی با بوریس جانسون همتای بریتانیایی خود، گفت که با وجود شکاف های زیادی که در وضعیت بریتانیا باقی مانده است، تضمین حصول توافق برگزیت تا هفته آینده سخت خواهد بود.

وارادکار به رادیو و تلویزیون ایرلند (RTE) گفت: من مطمئنا تا آخرین لحظه برای تضمین (این توافق) کار خواهم کرد اما نه به هر قیمتی. به طور صریح بگویم که من فکر می کنم تضمین یک توافق تا هفته آینده بسیار سخت خواهد بود.

وی گفت: اساسا کاری که انگلستان انجام داده، رد توافقی است که ما به مدت دو سال با حسن نیت با ترزا می نخست وزیر پیشین بریتانیا، مذاکره نموده بودیم، اکنون نیمی از این (توافقات) اجرا شده روی میز گذاشته شده و گفته اند که اینها امتیازی است که ما به شما دادیم اما درواقع این گونه نیست. دو شکاف بزرگ وجود دارد.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس بعد از رایزنی های بسیار با کشورهای اروپایی به توافقی با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت دست یافت اما به دنبال مواجهه شدن با سد مجلس انگلیس برای اجرایی کردن این توافق به دومین نخست وزیر قربانی این همه پرسی تبدیل شد.

ترزا می سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به مجلس انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را گفت و 17 خرداد رسماً از سمت خود استعفا داد و متعاقبا بوریس جانسون سکان نخست وزیری را برعهده گرفت.

31 اکتبر (نهم آبان 1398) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید نموده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد نمود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 330

به "نخست وزیر ایرلند: حصول توافق برگزیت تا هفته آینده بسیار سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایرلند: حصول توافق برگزیت تا هفته آینده بسیار سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید