مراکش عملیات تروریستی که هدفش کلیسایی در فرانسه بود، خنثی کرد

به گزارش کی آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- مسئولان مراکشی از ناکام گذاشتن عملیات تروریستی که قرار بود یک کلیسا را در فرانسه هدف قرار دهد، خبر دادند.

مراکش عملیات تروریستی که هدفش کلیسایی در فرانسه بود، خنثی کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، مدیریت کل امنیت ملی و نظارت بر مراکش در بیانیه ای بیان کرد که در ماه آوریل جاری به اداره اطلاعات داخلی و خارجی فرانسه اطلاعات دقیقی را در خصوص یک شهروند زن فرانسوی مراکشی الاصل ارائه داده که درصدد مقدمه چینی برای انجام یک عملیات تررویستی قریب الوقوع به یک عبادتگاه در فرانسه بود.

این مرکز بیان کرد: مسئولان ذی ربط در فرانسه شب 3-4 آوریل جاری، بعد از دریافت این اطلاعات دقیق، آغاز به عملیات بازداشتی کردند که در پی آن، این طرح تروریستی خنثی شد.

در این بیانیه آمده است، اطلاعاتی که به نهادهای امنیتی ذی ربط در فرانسه ارائه شد، شامل داده های درمورد هویت مظنون اصلی و داده های الکترونیکی وی و طرح تروریستی که او درصدد اجرای آن با همکاری با اعضایی در داعش بود، می شد.

طبق این بیانیه، به مسئولان فرانسوی در زمانی کافی اطلاع داده شد که مظنون اصلی در مراحل آخر اجرای طرح تروریستی انتحاری خود در داخل عبادت گاهی است که از قبل مشخص شده و نیز هدف قرار دادن عبادتگزاران با شمشیری عظیم برای کشتن و مثله کردن آنها است.

مدیریت کل امنیت ملی مراکش به مسئولان فرانسوی اطلاعاتی درمورد سطح تندروی این زن ارائه داد به ویژه که وی قصد داشت عملیات قتل و مثله کردن جسدها را از تصاویر و فایل های اینترنتی منتشر شده توسط داعش تکرار کند و این زن در دستگاه های اینترنتی خود، مدام این تصاویر را می دید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1553

به "مراکش عملیات تروریستی که هدفش کلیسایی در فرانسه بود، خنثی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکش عملیات تروریستی که هدفش کلیسایی در فرانسه بود، خنثی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید