مخالفت پاکستان با ایفای نقش هند در فرایند صلح افغانستان

به گزارش کی آنلاین، مقامات ارشد پاکستانی ضمن مخرب خواندن نقش هند در فرایند صلح افغانستان با حضور نمایندگان دهلی نو در نشست استانبول برای صلح افغانستان مخالفت کردند.

مخالفت پاکستان با ایفای نقش هند در فرایند صلح افغانستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نشست استانبول برای ایجاد یک رویکرد واحد در صلح افغانستان قرار است با حضور نمایندگان آمریکا، روسیه، چین، هند، پاکستان و هند در ماه آوریل برگزار گردد اما مقامات پاکستانی مخالفت خویش را برای دعوت از هند برای شرکت به این نشست ابراز نموده اند.

یک مقام ارشد دولت پاکستان در این باره به اکسپرس تریبون گفت: از آنجا که هند با افغانستان مرز مشترک ندارد، بنابراین نباید بخشی از این فرایند باشد.

براساس این گزارش، دلیل دیگر پاکستان در مخالف ورود هند به فرایند صلح افغانستان این است که اسلام آباد نقش دهلی نو را خرابکارانه می داند و مدعی است که هند از خاک افغانستان برای تضعیف امنیت پاکستان استفاده می نماید.

معید یوسف دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی نیز در این باره به یک شبکه تلویزیونی گفت: ما بارها اعلام نموده ایم که صلح با حضور تخریبگران این فرایند حاصل نمی گردد، هند هیچ منافعی در صلح افغانستان ندارد، اگر صلح در افغانستان برقرار گردد شرایط تغییر می نماید و نفوذ هند در آنجا کاهش می یابد.

عبدالباسط سفیر سابق پاکستان در هند اما می گوید که اسلام آباد نباید با نقش هند در فرایند صلح افغانستان مخالفت کند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز پیش از این گفته بود که کشورش نقس بسیار مهمی در به ثمر نشستن مذاکرات صلح داشته است اما هند کوشش داشت مذاکرات صلح افغانستان به نتیجه نرسد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1513

به "مخالفت پاکستان با ایفای نقش هند در فرایند صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت پاکستان با ایفای نقش هند در فرایند صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید