لیندسی گراهام: ترامپ در دوران بایدن رئیس&zwnjجمهور در سایهخواهد بود

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه ایندپندنت، لیندسی گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی آمریکا می گوید که کنترل دونالد ترامپ بر حزب جمهوریخواه و بخش وسیعی از پایگاه انتخاباتی این حزب، کار قانونگذاران جمهوریخواه را برای حمایت از قوانینی که مورد مخالفت ترامپ هستند، سخت خواهد نمود.

لیندسی گراهام: ترامپ در دوران بایدن رئیس&zwnjجمهور در سایهخواهد بود

از این رو، این سناتور آمریکایی پیش بینی می نماید که کنترل دونالد ترامپ بر عرصه سیاسی آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن نامزد مدعی پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا ادامه یابد و عملاً این نامزد بازنده شده را به یک رئیس جمهور در سایه تبدیل کند.

این در حالی است که ترامپ همچنان بر ادعاهای خود مبنی بر پیروزی در انتخابات و اجرای طرح هایی برای برگزاری گردهمایی مخالفان در روز برگزاری مراسم تحلیف بایدن پافشاری می نماید.

نکته قابل توجه آن است که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ترامپ به رغم آنکه هم در کسب آرای عمومی و هم آرای الکترال بازنده شد، 74 میلیون رأی به خود اختصاص داد که حدود 12 میلیون رأی بیشتر از تعداد آرای او در انتخابات 2016- با 62 میلیون رأی- بود و همچنین بالاترین تعداد آرای کسب شده توسط یک نامزد مغلوب در انتخابات را در تاریخ آمریکا به نام خود ثبت کرد.

این افزایش سهم از آرای عمومی سبب شد که ترامپ سودای رقابت مجدد در انتخابات 2024 آمریکا را در سر بپروراند.

لیندسی گراهام در تبادل نظر با نشریه آتلانتیک که اوایل این هفته منتشر شد، بدون تأیید پیروزی بایدن در انتخابات 2020 آمریکا گفت که ترامپ بر حزب جمهوریخواه کنترل و سلطه دارد.

لازم به ذکر است که گراهام در زمره سیاستمداران و مقامات جمهوری خواهی است که تا به امروز از تأیید شکست ترامپ در انتخابات 2020، دستکم به طور علنی، سرباز زده است. وی در بخشی دیگر از این تبادل نظر می گوید: چنانچه او [ترامپ] با هر کار بایدن [که انجام می دهد] مخالفت کند، متحد کردن جمهوری خواستار سخت خواهد بود.

این سناتور جمهوریخواه در ادامه می افزاید که اگر او [ترامپ] به نحوی موافقت کند، انجام امور آسان تر خواهد شد. به شیوه های بسیار، او یک رئیس جمهور در سایه خواهد بود.

لازم به ذکر است که ایده وجود یک رهبر در سایه که در نظام های پارلمانی کشورهایی همچون انگلیس امری شناخته شده است، در عرصه سیاسی ایالات متحده امری بی سابقه بشمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1360

به "لیندسی گراهام: ترامپ در دوران بایدن رئیس&zwnjجمهور در سایهخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیندسی گراهام: ترامپ در دوران بایدن رئیس&zwnjجمهور در سایهخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید