فریاد کریستوف کلمب قاتل از زبان معترضان آمریکایی

به گزارش کی آنلاین، تنش ها میان معترضان آمریکایی و نیروهای امنیتی عصر جمعه در شیکاگو بالا گرفت و برخی از معترضان برای تخریب و به زیر کشیدن مجسمه ای از کریستوف کلمب تلاش می کردند.

فریاد کریستوف کلمب قاتل از زبان معترضان آمریکایی

به نقل از پایگاه خبری هیل، تصاویر ویدیویی نشان می دهد که معترضان در گرنت پارک در شیکاگو با اسپری روی این مجسمه را رنگ می کنند و فریاد می زنند کریستوف کلمب قاتل بود و بعد از آن درگیری های فیزیکی با پلیس آغاز می شود.

معترضان آمریکایی به سمت نیروهای امنیتی که مجسمه کلمب را احاطه کردند، اشیایی پرتاب کردند و بعد پلیس ضد شورش با گاز اشک آور و دیگر وسایل سرکوبگر واکنش نشان داد.

با افزایش درخواست ها برای حذف مجسمه های یادبود استعمارگران و برده داران در آمریکا که با اعتراضات ضد نژادپرستی جان گرفته است، پیشتر پلیس ایالت ماساچوست از قطع شدن سر مجسمه کریستوف کلمب در بوستون خبر داده بود.

مجسمه هایی از کریستوف کلمب، بازرگان و دریانورد ایتالیایی که در تلاش برای یافتن راهی کوتاه تر به هند بود و قاره آمریکا را کشف کرد، پیشتر در میامی و ریچموند ویرجینا هم هدف خشم معترضان آمریکایی قرار گرفته بود.

تلاش برای پایین کشیدن این مجسمه در شرایطی رخ می دهد که موجی از سرنگونی تندیس ها از لندن گرفته تا ایالات متحده و بلژیک کلید خورده است. معترضان تندیس افرادی را از فضاهای عمومی حذف می کنند که در گذشته خود ارتباطی با نژادپرستی یا برده داری داشته اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1120

به "فریاد کریستوف کلمب قاتل از زبان معترضان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریاد کریستوف کلمب قاتل از زبان معترضان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید