عراق، بازداشت شدگان اعتراضات را آزاد کرد

به گزارش کی آنلاین، فارس نوشت: عضو کمیته حقوق بشر عراق گفت همه 950 نفر از افراد جوانی که در تظاهرات های اعتراضی و خشونت آمیز اخیر در عراق بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

عراق، بازداشت شدگان اعتراضات را آزاد کرد

علی البیاتی، عضو کمیته حقوق بشر در عراق روز یکشنبه از آزادی بیش از نهصد نفری اطلاع داد که در جریان تظاهرات در استان های مختلف این کشور بازداشت شدند.

البیاتی در گفت وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم شمار استان های عراق را که از اول اکتبر جاری شاهد تظاهرات اعتراضی مردم بود، 10 استان خواند و گفت: اموال عمومی و خصوصی که در این استان ها در نتیجه تظاهرات مورد خسارت سنگین نهاده شد شامل 46 مورد بود.

وی شمار کشته های تظاهرات را هم 108 نفر و زخمی ها را 4 هزار و 205 نفر بیان کرد.

البیاتی گفت شمار افراد بازداشتی در جریان تظاهرات هم 966 نفر است که 950 نفر که جوانان شرکت کننده در تظاهرات بودند آزاد شدند.

تظاهرات و اعتراض خیابانی در بغداد و بعضی شهرهای دیگر عراق، از روز نُهم مهر (اول اکتبر) شروع شد و چند روز ادامه داشت. خواست اصلی معترضان برطرف مسائل مالی و در وهله دوم، مبارزه با فساد سیاسی بود.

برطرف بیکاری و پس از آن تأکید بر بهبود خدمات دولتی که شامل آب و برق و سایر امور خدماتی دولت می گردد، از جمله علل اعتراض ها بود.

عراق اما در هفته ای که گذشت، شاهد آرام تر شدن وضعیت بود به طوری که نخست وزیر دستور داد منع آمد و شد در پایتخت، سرانجام یابد و منطقه سبز در مرکز بغداد هم بازگشایی گردد.

در این میان مسئولان عراق از جمله مجلس و دولت نیز جلسات فشرده خود را برگزار نموده و با اتخاذ تصمیماتی قول بهبود اوضاع را به مردم داده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 473

به "عراق، بازداشت شدگان اعتراضات را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، بازداشت شدگان اعتراضات را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید