عجیب ترین مسابقه با حضور شترهای کشتی گیر!

به گزارش کی آنلاین، فردانیوز: هفته سوم ژانویه هر سال، مردم ترکیه برای تماشای یک رویداد سنتی و تماشایی گردهم می آیند. جلوی دیدگان صد ها تماشاچی، ده ها شتر نیز برای شرکت در 37امین مراسم رقایت های کشتی شتر ها نیز حضور دارند.

عجیب ترین مسابقه با حضور شترهای کشتی گیر!

این فستیوال در غرب ترکیه انجام می شود و احتمالا تا پایان مارس نیز ادامه دارد. در این فستیوال در هر دور از مسابقه از یک شتر ماده برای اغوای دو شتر نری استفاده می شود که می خواهند با هم کشتی بگیرند. هدف این شتر ها برای رقابت با یکدیگر رسیدن به جنس ماده است و برای همین مساله همدیگر را از این سو به آن سو هل می دهند.

این مسابقه بیش تر در مناطق نزدیک به دریای اژه وجود دارد با این حال در بخش هایی از مناطق مرمره و مدیترانه ای ترکیه هم یافت می شود. طبق برآورد ها بالغ بر 1200 شتر کشتی گیر در ترکیه وجود دارد که اختصاصا برای این کار پرورش می یابند.

برنده از سه طریق معین می شود. با جیغ و فریاد زدن شتر بازنده، عقب نشینی او و یا به زمین خوردنش. البته مانند مسابقات بوکس این امکان برای صاحبان شتر ها وجود دارد که هر وقت در میانه مسابقه خواستند، با انداختند طنابی مسابقه را پایان دهند. هم چنین مانند مسابقات بوکس شتر ها در کلاس های وزنی نزدیک به هم با هم رقابت می نمایند.

در این عکس ها مشاهده می کنید که مایعی سفید رنگ از دهان شتر ها خارج می شود که دلیل آن هیجان این مسابقه است. روز پیش از مسابقه شتر ها در مراسمی برای این مسابقات آماده می شوند و لباس های خاصی بر تن آن ها می نمایند.

این مسابقات قدمتی 2400 ساله دارد و به زمان قبایل ترک نرماندی بر می شود. امروز لیگ کشتی شتر در ترکیه در ماه های نوامبر تا مارس در 30 نقطه برگزار می شود.

منبع: برترین ها
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 223

به "عجیب ترین مسابقه با حضور شترهای کشتی گیر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین مسابقه با حضور شترهای کشتی گیر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید