طرح جایگزین ترامپ برای مجازات ترکیه در صورت آزاد نکردن کشیش آمریکایی روی میز بود

به گزارش کی آنلاین، یک رسانه آمریکایی گزارش کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اواخر ماه اوت طرحی را در نظر گرفته بود تا در واکنش به تداوم بازداشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی در ترکیه کل پرسنل دیپلماتیک خود را از ترکیه خارج سازد.

طرح جایگزین ترامپ برای مجازات ترکیه در صورت آزاد نکردن کشیش آمریکایی روی میز بود

به گزارش خبرنگاران، بر اساس گزارش شبکه ای.بی.سی نیوز، طبق طرحی که ترامپ در نظر گرفته بود قرار بوده که دولت آمریکا اقدام به تعطیلی سفارت و همه هیئت های دیپلماتیک خود در یک دوره 60 روزه نموده و این کار را با خارج کردن دیپلمات های ارشدش شروع کند.

این شبکه خبری آمریکایی به استناد به گفته یک مقام دولت آمریکا گزارش داد: تا یک مدت ما نگران یک قطعی آخر الزمانی در روابط با ترکیه بودیم. قرار بود در ابتدا کاردار این پیغام را بفرستد: هیچ کس از پرسنل جا نماند!

این شبکه تلویزیونی در گزارش خود توضیح داد، این طرح یکی از مجموع شش گزینه از جمله افزایش تحریم علیه مقام های ترکیه ای و تجار این کشور بود.

یک منبع در دولت ترامپ گفت: مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از مخالف ترین افراد دولت با این طرح جایگزین بود و آن را آخرین گزینه می دانست زیرا معتقد بود این اتفاق ضرر بسیاری به روابط کشورش با این کشور هم پیمان آمریکا در ناتو وارد می نماید.

منابع دیگر نیز گفتند، جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید پیشنهاد احضار کادر دیپلماتیک را غیراساسی خوانده بود و فقط جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا با این پیشنهاد مخالفت ننموده بود.

واشنگتن تابستان سال جاری اقدام به دو برابر کردن تعرفه های تجاری علیه واردات فلزات از ترکیه کرد. این اتفاق بعد از آن افتاد که ترکیه اندرو برانسون را برای مدت دو سال در خصوص ارتباط با توطئه گران کودتای نافرجام 2016 این کشور در زندان نگه داشت.

بازداشت برانسون به میزان چشمگیری باعث تیره شدن روابط آمریکا با ترکیه شد. همچنین بعد از بازداشت این کشیش آمریکا اقدام به اعمال تحریم علیه وزیر دادگستری و وزیر کشور ترکیه کرد.

با این حال چند روز پیش دادگاهی در ترکیه با صدور حکمی با برطرف حبس خانگی و آزادی کشیش آمریکایی بازداشت شده در این کشور موافقت کرد.

بعد از این اتفاق این کشیش آمریکایی به کشورش بازگشت و دونالد ترامپ با وی دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 72

به "طرح جایگزین ترامپ برای مجازات ترکیه در صورت آزاد نکردن کشیش آمریکایی روی میز بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جایگزین ترامپ برای مجازات ترکیه در صورت آزاد نکردن کشیش آمریکایی روی میز بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید