سوریه محور رایزنی روسیه و ترکیه

به گزارش کی آنلاین، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه و معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو با هیاتی از ترکیه به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور ملاقات کردند.

سوریه محور رایزنی روسیه و ترکیه

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، طبق اعلام وزارت خارجه روسیه، در ملاقات الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سوریه و سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه این کشور با هیاتی ترکیه ای به ریاست سادات اونال، معاون وزیر خارجه ترکیه بحث مفصلی درباره مجموعه ای از مسایل مربوط به سوریه با تمرکز بر ماموریت حفظ ثبات در سوریه و پیشبرد فرایند سیاسی انجام شد.

در این ملاقات دو طرف درباره شرایط فعلی ادلب و گام های دیگری در چارچوب اجرای توافقنامه های موجود میان دو کشور روسیه و ترکیه به مصاحبه پرداختند.

همچنین شرایط منطقه آن سوی فرات نیز با در نظر دریافت تهدیدهای مستمر علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه آنالیز شد و دو طرف روسی و ترکیه ای تاکید کردند: برای فرایند سیاسی که خود سوری ها با حمایتی از جانب سازمان ملل مطابق با آنچه در قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت آمده، راهنمایی آن را در دست داشته و اجرا می نمایند، جایگزینی وجود ندارد.

به همین دلیل دو طرف ازسرگیری مصاحبهی سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی در ژنو را بسیار ستودند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1191

به "سوریه محور رایزنی روسیه و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه محور رایزنی روسیه و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید