رایانه های کوانتومی تهدیدی برای محرمانه ماندن اطلاعات

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، پژوهش جدیدی که توسط موسسه دیجی سرت در آمریکا صورت گرفته، نشان می دهد 71 درصد از سازمان های تجاری و اداری در جهان از راه رسیدن فناوری پردازش کوانتومی را تهدیدی برای امنیت داده های دیجیتال خود می دانند.

رایانه های کوانتومی تهدیدی برای محرمانه ماندن اطلاعات

اکثر سازمان های یادشده بر این باورند که تهدید مذکور ظرف سه سال آینده جدی خواهد شد، زیرا تا آن موقع استفاده از رایانه های کوانتومی که قدرت پردازش بسیار بالایی دارند رشد چشمگیری خواهد یافت.

برای انجام این آنالیز که در اگوست سال 2019 انجام شده با مدیران ارشد بیش از 400 سازمان تجاری و اداری در کشورهای امریکا، آلمان و ژاپن مصاحبه شده است.

در مجموع 55 درصد از پاسخ دهندگان پردازش کوانتومی را در حال حاضر تهدیدی تا حدی جدی تا بسیار جدی توصیف نموده اند و 71 درصد گفته اند این تهدید در آینده نزدیک تاحدی جدی تا بسیار جدی خواهد بود.

83 درصد پاسخ دهندگان نیز تصریح نموده اند برای رفع شدن دغدغه های امنیتی باید آموزش های فوری در زمینه استفاده ایمن از رایانه های کوانتومی ارائه گردد.

در این زمینه سه دغدغه اصلی عبارت بوده اند از هزینه بالای شناسایی و مقابله با تهدیدهای کوانتومی، آسیب پذیری داده های ذخیره شده بر روی رایانه های کوانتومی حتی در صورت رمزگذاری به شیوه های سنتی و ضعف روش های فعلی ابداع شده برای ایمن سازی داده های قابل ذخیره سازی بر روی رایانه های کوانتومی.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 489

به "رایانه های کوانتومی تهدیدی برای محرمانه ماندن اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایانه های کوانتومی تهدیدی برای محرمانه ماندن اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید