دموکرات های سنا خواهان مشاهده پیشرفت ملموس و قابل تایید از نشست ترامپ - اون شدند

به گزارش کی آنلاین، گروهی از دموکرات های ارشد سنا نامه ای به رییس جمهور آمریکا نوشته و در آن به وی تاکید داشتند که نشست قریب الوقوع اش با رهبر کره شمالی باید منجر به پیشرفت ملموسی نسبت به خلع تسلیحات اتمی شبه جزیزه کره گردد.

دموکرات های سنا خواهان مشاهده پیشرفت ملموس و قابل تایید از نشست ترامپ - اون شدند

به گزارش خبرنگاران، این سناتورها در این نامه نوشتند: ما امیدوار هستیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا یک برنامه دیپلماتیک جدی که شامل فرایندی برای توقف و امحای قابل تایید زرادخانه اتمی کره شمالی همسو با تحریم ها و فرصت ها برای مذاکرات بیشتر در بین متحدان باشد، اجرا کند.

در ادامه این نامه آمده است: ما معتقد هستیم که نشست آینده شما با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی باید منجر به پیشرفت ملموس و قابل تایید درخصوص خلع تسلیحات اتمی و کاهش تنش ها با پیونگ یانگ گردد.

این سناتورها افزودند: ما به عنوان مدافعان جدی یک فرایند دیپلماتیک برای حل تهدید کره شمالی همچنان معتقدیم راهی برای دیپلماسی اصولی و سفت و سخت به منظور تضمین، نظارت و تایید خلع تسلیحات اتمی کره شمالی وجود دارد.

این قانون گذاران با اشاره صریح به توقف آزمایشات موشکی کره شمالی به تغییر رفتار کیم جونگ اون از زمان نخستین ملاقاتش با دونالد ترامپ در ژوئن سال گذشته میلادی در سنگاپور اذعان نموده اما تاکید داشتند که جامعه اطلاعاتی با ادعای ترامپ مبنی بر این که کره شمالی دیگر یک تهدید اتمی نیست مخالف هستند.

این نامه توسط هشت دموکرات از جمله چارلز شومر، رهبر اقلیت سنا و باب منندز، عضو عالی رتبه روابط خارجی سنا امضاء شده است.

ترامپ امروز دوشنبه راهی هانوی پایتخت ویتنام خواهد شد، جایی که وی و کیم جونگ اون در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

ترامپ نسبت به این ملاقات ابراز خوش بینی نموده و ضمن بالیدن به روابط اش با کیم جونگ اون تاکید نموده که معتقد است اگر کره شمالی با خلع تسلیحات اتمی توافق کند این کشور می تواند به عنوان یک قدرت مالی پملاقات گردد.

ترامپ روز یکشنبه در اقدامی برای تمسخر منتقدان اش که نسبت به توانایی وی برای تضمین یک توافق ابراز شک و تردید نموده بودند، توییتی منتشر کرد.

ترامپ در این توییت نوشت: بسیار خنده دار است که می بینیم افرادی که سال ها شکست خورده اند و به هیچ چیز دست نیافته اند به من می گویند چطور باید با کره شمالی مذاکره کرد، اما به هر حال از شما سپاسگزارم!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 661

به "دموکرات های سنا خواهان مشاهده پیشرفت ملموس و قابل تایید از نشست ترامپ - اون شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات های سنا خواهان مشاهده پیشرفت ملموس و قابل تایید از نشست ترامپ - اون شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید