دادستان جدید سودان: عاملان کشتار تظاهرکنندگان مجازات می شوند

به گزارش کی آنلاین، دادستان جدید سودان از مبارزه با فساد و مجازات عاملان کشتار مردم در تظاهرات علیه نظام سابق خارطوم خبر داد.

دادستان جدید سودان: عاملان کشتار تظاهرکنندگان مجازات می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مردم سودان بارها با برپایی تظاهرات خواستار تغییر رئیس دستگاه قضایی و دادستان این کشور شدند تا بسترهای لازم برای مجازات عاملان کشتار شهروندان در تظاهرات علیه نظام عمرالبشیر فراوان شود. پایان رئیس شورای حاکمیتی خانم نعمات عبدالله محمد خیر را به عنوان رئیس دستگاه قضایی و تاج السرعلی الحبر را به عنوان دادستان جدید سودان تعیین کرد.

دادستان جدید سودان گفت: با مفسدان و عاملان کشتار مردم در تظاهرات علیه نظام عمرالبشیر به شدت برخورد می شود.

تاج السر علی الحبر شرح داد: در دوره انتقالی پرونده های پیچیده ای در برابر ما واقع شده است، با وجود این دادستانی خواسته های مردم را اجرایی خواهد کرد و کسانی که در هر زمینه ای مرتکب جرم و جنایتی شده باشند، به دست عدالت خواهد سپرد و حاکمیت قانون را بر سراسر کشور اعمال خواهد کرد.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، دادستان جدید سودان در خصوص مجازات عناصر وابسته به نظام عمرالبشیر گفت: کسانی که از سال 1989 (به قدرت رسیدن عمرالبشیر درخارطوم) ساختار قانون و حاکمیت آن بر کشور را نابود کردند، تحت پیگرد و مجازات قرار می گیرند.

کمیته پزشکان سودان در 19 ژوئیه (28 تیرماه) گذشته خاطرنشان کرد : در جریان تظاهرات مردم علیه نظام عمرالبشیر که از دسامبر 2018 شروع شد تاکنون بیش از 246 نفر جان خود را از دست داده و افزون بر یک هزار 353 شهروند نیز زحمی شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 483

به "دادستان جدید سودان: عاملان کشتار تظاهرکنندگان مجازات می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان جدید سودان: عاملان کشتار تظاهرکنندگان مجازات می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید